محسن محمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار داشت: مراسم مردمی نصب پرچم در شهرستان شوشتر یکشنبه آینده، مصادف با شب اول محرم (۱۱ مهرماه) رأس ساعت ۹ شب از مسجد ابریشم‌کاران آغاز و در امامزاده عبدالله برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی آیین‌های مذهبی شهر دارالمؤمنین شوشتر نصب پرچم عزا به مناسبت ماه محرم است و این برنامه امسال برای یازدهمین سال متوالی در شب اول محرم هیئت‌های عزاداری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، سنج و دمام و مارش با حضور صدا و سیما و پخش زنده این مراسم از شبکه خوزستان برگزار می‌شود.

مدیر هیئت متوسلان به طفلان مسلم (ع) با اشاره به میهمانان این مراسم مردمی بیان کرد: حضور استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، فرمانده قرارگاه مقدم کربلا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان، مدیر کل صداوسیمای خوزستان و سایر مهمانان استانی و کشوری در این مراسم قطعی شده است.
وی  تصریح کرد: در برگزاری مراسم نصب پرچم هیئت متوسلان به طفلان ادارات مختلف شهرستان شوشتر مشارکت دارند و همکاری همه این دستگاه‌ها را به‌ویژه شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان شوشتر و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر را ارج می‌نهیم ولی این مراسم به طور کامل مردمی برگزار می‌شود و متولی اصلی در این مراسم مردم هستند.

 

مدیر هیئت متوسلان به طفلان مسلم (ع) با اشاره به سابقه این مراسم گفت: سابقه این مراسم به دوران ممنوعیت عزاداری برای امام حسین (ع) برمی‌گردد که مردم مجوز برگزاری عزاداری را نداشتند و به‌اجبار با نصب پرچمی خارج از شهر به عزاداری می‌پرداختند و سپس پس از برگزاری مراسم نیز پرچم را جمع آوری کرده و مراسم عزا را به پایان می‌رسانند و این مراسم از آن رسم تداعی شده است.

محمدی زاده به اهدای پرچم حرم امام حسین (ع) به این هیئت خبر داد و افزود: امسال معاون آستان حرم حسینی (ع) جناب سید افضل شامی با حضور در شوشتر پرچمی را به هیئت متوسلان به طفلان مسلم (ع) اهدا کرده است که باعث مباهات این هیئت و خدام آن در شهرستان شوشتر است.

%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c-1

وی از مردم شهرستان شوشتر و خوزستان دعوت کرد که در این مراسم دیدنی حضورداشته باشند و ضمن همکاری با دست‌اندرکاران برگزارکننده از مراسم استفاده کنند.

انتهای پیام/