به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  خوزپرس از اهواز، سرهنگ قاسم قدرتی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان هماهنگی پلیس با مراجع قضایی برای مقابله با متخلفان جرائم رانندگی، گفت:خودروهایی که با انجام حرکات نمایشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و ایمنی ترافیک را به خطر اندخته و موجب تصادف شوند، یک ماه توقیف شده و دو میلیون ریال جریمه می شوند.
وی افزود: شماره خودروهای متخلفی که بلافاصله توقیف نشوند نیز از طریق دوربین های نظارتی ثبت شده و به محض مشاهده یا مراجعه رانندگان با آنها برخورد می شود.
سرهنگ قدرتی از رانندگان خواست که حقوق شهروندان را رعایت کنند.
رئیبس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان، کانال بندی و خط کشی خیابان ها را به منظور تولید آرامش و رعایت حقوق دیگران دانست و افزود:حرکات مارپیچ و حرکت روی خطوط نظم ترافیک را مختل می کند.
عضو شورای ترافیک خوزستان همچنین با بیان اینکه پلیس راهور تا پایان نوروز برای روان کردن ترافیک و رسیدگی به تصادفات در آماده باش است، از شهروندان خواست که با خودروهای تک سرنشین به مرکز شهر و مجتمع های تجاری نروند.
وی افزود:با توجه به محدویت دسترسی به مرکز شهر در بیشتر نقاط، بهتر است شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا ازدحام و ترافیک ایجاد نشود.
سرهنگ قدرتی اضافه کرد:با توجه به محدودیت پارکینگ در مرکز شهر، رانندگان ناچار می شوند که خودروی خود را در حاشیه خیابان پارک کند که این مشکل، فضا را برای سارقان مهیا می کند، اگر چه نیروی انتظامی در مقابله با این سرقت ها جدی دارد.
وی باتاکید بر رعایت احتیاط از سوی عابران پیاده برای عبور از عرض خیابان اظهار کرد:عابران پیاده از گذرگاه های مخصوص و پل های عابر پیاده استفاده کنند زیرا این پل ها بر اساس افزایش میزان تصادفات جانمایی شده است.
قدرتی افزود: از رانندگان نیز می خواهیم حقوق عابران پیاده را رعایت کنند و به ویژه هنگام عبور از چراغ قرمز دقت کنند و چراغ زرد را مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به قانون جید بیمه مبنی بر پرداخت ۶۳ میلیون ریال بدون داشتن کروکی گفت:در صورت تصادف، رانندگان خودروی خود را به کنار خیابان هدایت کنند تا کارشناسان راهور به محل حادثه برسند.
سرهنگ قدرتی در ادامه سخنانش از مسافران نوروزی نیز خواست که در زمان استقرار در بوستان ها و پارک ها مراقب کودکان باشند و سعی کنند در حاشیه خیابان پارک نکنند و پارک دوبل نیز انجام ندهند تا باعث اختلال در ترافیک نشوند.
وی با تاکید بر توجه به قانون راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق شهروندی از سوی عابران و رانندگان اظهار کرد:امیدواریم در تعاملی دوجانبه، تردد ایمن و روان در شهرها را شاهد باشیم.