مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان خوزستان در حاشیه افتتاح ساختمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون گفت: نو آوری در بخش تولید صنایع دستی شهرستان کارون صورت گرفته است.

به گزارش خوزپرس،خسرو نشان در حاشیه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون که ظهر امروز افتتاح شده، با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان کارون گفت: خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی موفق شدیم ساختمان مناسبی را برای اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان قرار دهیم.

وی افزود: این ساختمان نه تنها به عنوان اداره بلکه مکانی برای آموزش و تولید صنایع دستی در این شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان خوزستان ادامه داد: توفیق دست داد به مناسبت هفته دولت این مکان باز گشایی شد که البته در طول ساخت و مرمت در سه ماه اخیر نیز فعالیت های خوبی انجام شده است و با آموزش‌های مناسبی که داشته مخصوصا مشارکت بانوان شهرستان، کارگاه‌های آموزشی راه اندازی شد.

نشان گفت: خوشبختانه ضمن اینکه صنایع دستی احیا شده، در بخشی از صنایع دستی شهرستان نیز نوآوری هایی در زمینه تولید صورت گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: از افرادی که برگزار کننده این دوره ها بودند چه در آموزش و چه در تولید صنایع دستی و ترویج رشته های مربوط به آن تلاش کردند، باید تقدیر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان خوزستان بیان کرد: در همین دوره کوتاه مدت از خانم های مسن و باتجربه به عنوان مربی و استاد استفاده شد که آنها تجربه و میراث گذشته خودشان را در زمینه صنایع دستی منطقه به افراد دیگر منتقل کردند و امیدوار هستند که این آموزش ها ادامه پیدا کند.

نشان بااشاره به اینکه شهرستان موقعیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری صنایع دستی دارد، عنوان کرد: بازدیدی از عملیات مرمت پل کوت سید صالح که از پل هایی دوره پهلوی است و ثبت ملی شده داشته ایم و کار مرمت آن به خوبی در حال پیشرفت است. خوشبختانه امسال اعتباراتی بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان جهت انجام این عملیات تزریق شد.

وی درپاسخ به این سوال که با توجه به تازه تاسیس شدن این اداره چه میزان اعتبار به آن اختصاص یافته گفت: برای امسال ۱۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شده که بخشی از این اعتبار به بدهی‌هایی که قبلا برای مرمت این اداره استفاده شده اختصاص می یابد و بخش زیادی از آن نیز که ۶۰ میلیون تومان است در اختیار اداره شهرستان قرار می‌گیرد تا برای تجهیز امکانات مخصوصاً تولید صنایع دستی استفاده شود.