ظهر سه شنبه روبان صاحب خانه شدن اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون بریده شد.

به گزارش خوز پرس،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون  با اشاره به اینکه این ساختمان در متراژ ۳۲۰ مترمربع با حضور معصومه خنفری فرماندار کارون، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و سایرمسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید، اظهار کرد: برای ساماندهی، مرمت و احیای مجدد ساختمان اداره نیز ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافت.

حسن ناصر افزود: در کنار افتتاح اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارگاه آموزش صنایع دستی کارون با مبلغ۲۵ میلیون تومان از منابع استانی تجهیز و راه اندازی شد.

وی همچنین از رونمایی از نوآوری های کارآموزان شهرستان کارون در بخش حصیربافی خبرداد و عنوان کرد: در صنایع نساجی شهرستان از جمله شله، بشط، چفیه و بخنه ویژه آقایان و بانوان راه اندازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون ادامه داد: شهرستان کارون تنها شهرستانی است که چرخ تولید صنایع دستی، محصولات غذایی و البسه را دارا است.

ناصر در ارتباط با تعدادکارآموزان کارگاه حصیربافی اظهار کرد: اولین دوره آن نیز ۳۵ نفر شرکت کننده داشته که در پایان ۱۵ نفر به صورت تکمیلی دوره دیدند و گواهینامه برای آن ها صادر شد.

وی همچنین از نوآوری دیگری در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارون خبرداد و گفت: کارآموزان این اداره نیز محصول جدیدی به عنوان بستنی خرمایی برای اولین بار در کشور درست کردند که امیدوارم بتوانیم آن را بیشتر رونق داده و عرضه کنیم.