اهتمام استاندار و معاون عمرانی در حل مشکلات مسکن مهر/بالغ بر ۵۰هزار واحد مسکن مهر در خوزستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خوز پرس و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت: سلام ابوقداره نژاد مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه متولی مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار هستیم، گفت:در مجموع ۷۷هزار و ۵۳۱ واحد وجود دارد که از این تعداد کار نازک کاری ۵۵هزار و ۳۶۲ واحد در استان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۰هزار و ۹۷۲ واحد افتتاح و به مردم تحویل داده شده است، افزود: از مجموع ۹هزار و ۱۷۰ واحد مسکن مهر، یکهزار و ۸۰۰ واحد در در نیمه دوم شهریورماه و مابقی در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.
ابوقداره با بیان اینکه از ۱۲هزار واحد باقی مانده هفت هزار و ۴۰۰ واحد نیمه تمام و یا فاقد متقاضی هستند، خاطر نشان کرد:بیشتر واحدهای فاقد متقاضی در بندرامام و آبادان هستند.
وی درخصوص عدم استقبال مردم یادآور شد:یکی از مشکلات موجود به تعاونی ها از جمله عدم تأمین سهم آورده و ریزش متقاضی، عدم مدیریت صحیح اجرایی هیئت های مدیره آنها به دلیل عدم تخصص، انقضای اعتبار هیئت مدیره و عدم برگزاری مجامع آنها باز می گردد.
مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در بخش اجرای خدمات رسان سایت های مسکن مهر هم مشکلاتی داریم، توضیح داد: بیشتر سایت های ما ۸۰ درصد شبکه های فاضلاب و برق را اجرا کردند ولی در بحث دفع فاضلاب در شهرهایی مثل امیدیه، رامشیر، ماهشهر و بندرامام مشکلاتی داریم که نمی توانیم سیستم فاضلاب را وارد مدار کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: از لحاظ حجمی دومین استان کشور هستیم و ۸۰ درصد واگذاری اراضی در خوزستان دولتی و ۲۰ درصد هم خودمالکی بوده است.
ابوقداره در پایان از زحمات و پیگیری های استاندار خوزستان و معاون عمرانی استانداری در حل مشکلات این حوزه قدردانی کرد.