مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: زیر ساختها را برای جذب سرمایه گذاری انجام شده است.
به گزارش  خوزپرس  و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت ، اخلاق محمدیان شامگاه دوشنبه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: مسئولان قطعا انتقادپذیر هستند؛ به عنوان مثال بخش خصوصی به راحتی انتقادات خود را بیان و بدون پرده هر مشکلی داشتند را به مسئولان ارشد استان ارائه دادند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان در سطح استان به ویژه در بخش صنعت و تولید وجود دارد، افزود: مدیران این بخش و مسئولان ارشد استان این توانایی را دارند که انتقادات منقتدان را بشوند و رسیدگی های لازم را هم داشته باشند.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: امسال در حوزه شهرک های صنعتی در بحث زیرساخت ها کارهای اساسی تر و فعالیت های خوبی نسبت به سال های قبل داشتیم؛ دو تصفیه خانه فاضلاب را در شهرک ایذه و رامهرمز به بهره برداری رساندیم و همچنین سه تصفیه خانه در دست ساخت داریم که حداقل بالای ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند.

محمدیان بیان کرد: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار را سال گذشته به بهره برداری رساندیم که زیربنای قابل توجهی داشت. مرکز فضای مفید، امکانات و مشاوران خوبی دارد و همچنین در مکان خوب و مناسبی در مبدأ ورودی شهر اهواز که زیبایی خاصی به شهر داده و در کنار صنعتگران فعالیت می کنند.

وی در ارتباط با محدودیت های مختلفی که با آن مواجه بودند، گفت: منابع مالی دولت در اجرای پروژه ها کاهش داشته و دست و بال ما بسته شد ولی تلاش کردیم با همین وضعیت زیرساخت ها را برای جذب سرمایه گذار فراهم کنیم. اعتقاد دارم اصلا کمبودی در این زمینه نداریم و از بابت زیرساخت ها فضا برای فعالیت صنعتگران فراهم است.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ارتباط با شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز گفت: در یک سال گذشته ۳۰ هکتار مجوز واگذاری در ابن شهرک را از محیط زیست اخذ و بخشی از آن واگذار شده است. همچنین جاده دسترسی کلنگ زنی شده و در حال احداث است.

محمدیان ادامه داد: طرح جامع اهواز در شورای برنامه ریزی استان تصویب و برای تأیید به شورای عالی شهرسازی رفته و با توجه به پیگیری استان در وزارتخانه اگر تأیید شود، مشکل زیست محیطی با توجه به خارج از حریم بودن شهرک حل و می توانیم سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنیم.

وی بیان کرد: یک کار اساسی تر که شروع شده ساخت شهرک تخصصی پایین دستی و میان دستی پتروشیمی هست که در محدوده ماهشهر، آغاجاری و امیدیه به مساحت سه هزار هکتار پیش بینی شده است.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اضافه کرد: در مدت سه ماه این طرح را به هیئت دولت رساندیم و در مجمع عمومی سازمان هم تصویب شده و امیدوارم به زودی کارهای اساسی تر را بعد از تأیید دولت برای راه اندازی این شهرک شروع کنیم.

محمدیان بیان کرد: ساخت این شهرک زنجیره تولیدی صنایع پتروشیمی را تکمیل و یک فرصت بسیار مناسب در آن منطقه با توجه به استعدادهای آن محدوده و مکان و به نوعی مدل خوبی برای رشد این صنعت است.

وی اضافه کرد: ساخت این شهرک یک ظرفیت قابل قبول برای استان است و به رونق اقتصادی استان کمک می کند.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ارتباط با برنامه های آینده گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا زیرساخت های شهرک های موجود را به طور کامل مهیا و از شهرک سازی بی رویه جلوگیری و شهرک های موجود را در صورت نیاز توسعه دهیم.

محمدیان ابراز امیدواری کرد: به آینده امیدوار هستم که با این ظرفیت هی ایجاد شده و همچنین با زیباسازی و بهبود مبلمان درون شهرک ها باعث جذب سرمایه گذاری بیشتر در صنعت استان شویم.

وی با تقدیر از بخش خصوصی که بخشی از بار اشتغال را برعهده دارد، افزود: باید یک خسته نباشید به این بخشگفت که در این شرایط در خوزستان فعالیت و بخش عمده ای از فعالیت های حوزه اقتصادی خوزستان را نیز انجام می دهند و صادرات و تولیدات خوبی هم دارند.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص فرصت های سرمایه گذاری صنعت خوزستان گفت: ظرفیت های ورود سرمایه گذاران به حوزه صنعت در خوزستان ساخت تجهیزات نفت و گاز بیشترین مزیت است در خوزستان، صنایع غذایی در شمال استان و صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

محمدیان تصریح کرد: شهرک های خصوصی را هم دنبال می کنیم که در بحث صنفی ـ تخصصی و یا شهرک صنعتی خصوصی فعالیت کنیم چون هزینه های دولت را کاهش و برای افزایش زیرساخت ها و شهرک سازی موثر هستند.

وی ادمه داد: با راه اندازی شهرک های خصوصی متقاضیان قطعا تلاش می کنند که زودتر صنایع را درون شهرک ها مستقر و بازگشت سرمایه داشته باشند و شاید بهتر از ما این کار را انجام دهند.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: قرار بود در هفته دولت اولین ناحیه صنعتی صنفی تخصصی نمایشگاه داران را
کلنگ زنی کنیم که سعی می شود تا در آینده نزدیک این کار را انجام دهیم.

محمدیان در پایان گفت: اصنافمختلفی برای این موضوع ورود پیدا کردند که کارهای خود را در چارچوب شهرک ها انجام دهند و در حال استعلام مجوز آنها هستیم؛ اگر در این چارچوب قرار بگیرند کمک های خوبی به جامعه خواهند داشت.