آئین گرامیداشت ۲۶مین سالگشت تاسیس و آغازبکار هیئت و موسسه مردم نهاد پنج تن آل عباء(ع) در سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با حضور خانواده های معزز شهدا،روحانیت و مسئولین استانی همزمان با روز تشکل ها و مشارکت های مردمی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خوزپرس، در این مراسم که به همت تشکل شاخص کشوری جبهه فرهنگی انقلاب، موسسه پنج تن آل عبا(ع) اهواز برگزار شد از خانواده های شهدای مدافع حرم به عنوان میهمان ویژه دعوت و به نمایندگی از این عزیزان همسر شهید قربانی به ایراد سخنرانی پرداخت.
همسر شهید قربانی در سخنان خود از وصیتنامه شهدا یاد و عنوان داشت که آخرین وصیت شهید قربانی که تقریبا مشترک با وصایای اکثر شهدا نیز هست،مسئله دفاع از ولایت فقیه می باشد، در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا یکی از فعالان فرهنگی و عقیدتی استان، با تجلیل از عملکرد خالصانه جوانان هیئت پنج تن آل عبا(ع) اعلام آمادگی خود را برای حضور در همه عرصه های فرهنگی ملی و بین المللی تشکل اعلام و از همه حضار برای کمک به این موسسه دعوت نمود.
در ادامه برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از چهار اثر پژوهشی هیئت شامل کتاب هستی و نیستی شناسی، طرح جامع اعتدال اسلامی، جریان شناسی دینی از ابتدای خلقت تا انتها و مجموعه اشعار اخلاقی عرفانی استاد گرانقدر احمدرضا نادری بانی و موسس هیئت با حضور مسولین استانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.
یکی دیگر از بخش های این مراسم تجلیل از ۱۳ خانواده شهید مدافع حرم بود که به هر یک از این بزرگواران پارچه نوشته ی زیبا متبرک شده به حرم امام حسین (ع) و تقدیرنامه به رسم یادبود اهدا شد.
یکی دیگر از سخنرانان مراسم جناب آقای مهندس سید عمادالدین موسوی مدیر اجرایی هیئت و موسسه مردم نهاد بود که ضمن تشریح عملکرد ۲۶ ساله تشکل ، عرصه های جدید و پیش روی موسسه در منطقه را برای حضار تشریح کرد.


وی که از عدم مشارکت مسولین استانی گلمند بود ، عرصه فرهنگی را به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهاد اکبر دانست و اضافه کرد که راهی که این تشکل از سر گرفته است متعلق به خداوند و اهل بیت است و دیگر هیچ کس نمی تواند درمسیر آن سنگ اندازی و جلوی آن را سد کند.
موسوی ضمن توضیح درباره نقش و جایگاه انسان، عالی ترین مسیر را مسیر سبز نبوی مهدوی دانست و رو به حضار فرمودند که مردم اهواز باید بدانند و افتخار کنند که اهواز اولین نقطه غلبه حق بر باطل در مسیر ظهور حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد.
در انتها با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان جناب مهندس حیدری از ۴۰ نفر از خواهران و برادران هیئت با عنوان مبلغ مهدی با اهدای شال مسیر سبز نبوی مهدوی و نشان زرین مبلغی تجلیل به عمل آمد و این عزیزان که به نوعی مدافعان حریم ولایت نیز هستند رسما برای حضور در عرصه های بین المللی به دست مبارک خانواده شهیدان مدافعان حرم ، بدرقه شدند.
شایان ذکر است تشکل شاخص کشوری پنج تن آل عباء(ع) اهواز از سال ۱۳۷۱ در لبیک گویی به فراخوان مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در خیابان ۱۸ غربی کیان آباد کار خود را آغاز و تا کنون با برگزاری ده ها رویداد فرهنگی جزء تشکل های مطرح کشور می باشد.
آخرین فعالیت ملی این تشکل با عنوان نمایشگاه مفهومی قاب نصرت ۲ در مسجد مقدس جمکران و آخرین کار بین المللی آن با عنوان نمایشگاه مفهومی قاب غریب قریب در شهر نجف عراق در سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شده بود.