به گزارش خوزپرس از اهواز ، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بعد از ظهر روز دوشنبه شانزدهم مرداد در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: در ابتدا هفدهم مردادماه این روز ارزشمند که روز خبرنگار نامیده شده است را به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و اهالی محترم رسانه در استان خوزستان تبریک عرض میکنم.

شریعتی خاطرنشان کرد: خبرنگاری به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزیست و خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

استاندار خوزستان افزود: این روز یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی  است که در راه حق طلبی و با هدف روایت حقیقت، پرچم آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا با وجود تنگنا ها و ناملایمات به وظیفه خود همت می گمارند.

شریعتی تصریح کرد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، دیدبانان هوشیار جامعه هستند و با تاباندن نور نظارت و آگاهی بخشی، همواره طلایه دار در دفاع از مرزهای  حقوق اساسی جامعه و مردم هستند و همیشه سدی مستحکم در برابر سوء استفاده های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر خبرنگاران و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی به وظیفه خود عمل کنند و محدودیت هایی که بعضا آنها را با مشکلات جدی مواجه می کند برای آنها ایجاد نشود در آن صورت می توانند وظیفه خود که آگاهی بخشی و ایستادگی در برابر سوءاستفاده های احتمالی است را به انجام برسانند و مطبوعات و خبرنگاران نقشی اساسی در جهت دهی و کیفی سازی فرهنگ عمومی دارند.

شریعتی بیان کرد: در طول یکسال گذشته از نزدیک شاهد بودم که چگونه خبرنگاران عزیز با سخت کوشی و مداومت در راستای تبیین واقعیت ها و انعکاس محرومیت ها و مشکلات استان کمک کردند و در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام و کشور و ستاندن حقوق حقه استان سر از پای نشناختند و ما را کمک کردند و من از همه خبرنگاران به واسطه حضور بی ادعایشان و تلاش های آنان و همراهی شان با مدیریت استان صمیمانه سپاسگذارم.

استاندار خوزستان گفت: انعکاس مسائل در عملکرد ما به عنوان خدمتگزاران مردم نقش موثری خواهد داشت و همچنین در جلب توجه مسوولان کشور به مشکلات استان نقش بی بدیلی ایفا میکند.

شریعتی یادآور شد: انتقاد و حتی تخطئه هم به فرموده امام خمینی (ره) موهبت الهی ست و باید از انتقاد استقبال کنیم و حتی انتقاداتی هم که چندان منطبق با واقعیات هم نیست نباید موجب ناراحتی و دلخوری ما شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: وظیفه ماست به مشکلات خبرنگاران و مواردی مانند امنیت شغلی آنها در حد توان رسیدگی کنیم. خانه مطبوعات مامن و ماوایی برای این امور است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها بتواند به وظیفه خود عمل کند و انشاءالله خبرنگاران با طیب خاطر و استقلال رای به انعکاس اخبار بپردازند.

شریعتی گفت: امیدواریم عدم شکایت از اصحاب رسانه حتی با وجود نقصان ها رویکرد دستگاه ها باشد و باید قدرت تحمل انتقادات را داشته باشیم و با سعه صدر تلاش کنیم جامعه ای ایجاد کنیم که در آن هیچ کس از ابراز نظرات خود نهراسد و هیچ دغدغه ای نداشته باشد.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: پاس می داریم یاد و خاطره شهید صارمی، شهید رهبر، همه شهدای عرصه خبر و همچنین سرکار خانم فتحی که جامعه رسانه ای استان از دست داد و همه عزیزانی که جان شیرین خود را در راه ایفای این رسالت خطیر از دست دادند و مجددا این روز را به شما تبریک عرض می کنم.