به گزارش خوزپرس از اهواز به نقل ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه پس از زیارت آرامگاه علامه شیخ محمدتقی شوشتری در نشست بررسی مشکلات مرقد شرکت کرد.
در این نشست بعد از مطرح شدن مشکلاتی از جمله محوطه سازی وآسفالت، فضای سبز، نمای داخل و خارج مرقد، کانال دفع آب های سطحی وفاضلاب، استاندار خوزستان اظهارکرد : کانال برای دفع فاضلاب تا یک ماه آینده توسط آب وفاضلاب شهری استان اجرا می شود که علاوه بر مشکل محدوده مرقد،مشکل منطقه اطراف آن نیز حل می شود.
وی افزود: برای مشکلات فضای سبز، روشنایی و نمای مرقد نیز مبلغ یک میلیارد ریال تا روز شنبه به حساب شهرداری شوشتر واریز می شود که ظرف مدت کمتر از یک ماه این مشکلات را رفع کند.
استاندارخوزستان ادامه داد:برای حل مشکل ریزش دیواره غربی مشرف به رودخانه مرقد نیز مقررشد سازمان آب وبرق خوزستان مطالعات آن را انجام دهد تا به صورت مشارکتی مشکل آن حل شود.
علامه شیخ محمد تقی شیخ شوشتری، فرزند شیخ محمدکاظم، فرزند شیخ محمدعلی، فرزند آیت اللـه شیخ جعفر شوشتری، در سال ۱۳۲۰هـ.ق در نجف اشرف متولد شد و در سن ۷سالگی به همراه خانواده به شوشتر بازگشت.
وی به خاطر اشراف بر علوم دینی در شوشتر در زمان حیات ، مورد مراجعه عموم مردم برای امور دینی بود، و بسیاری از عقدهای ازدواج نیز جهت تبرک توسط ایشان جاری می‌شد.
وی روز ۲۹اردیبهشت سال ۱۳۷۴ مصادف با ۱۹ذیحجه ۱۴۱۶قمری دعوت حق را لبیک گفت و در کنار بقعه سید محمد گلابی، در شوشتر به خاک سپرده شد.مقبره وی همه روزه مورد زیارت مردم وعلاقمندان است.
همچنین همه ساله هفتم محرم، هیأت های عزاداری ضمن عزاداری برای سرور و سالار شهیدان به سمت مرقد علامه شیخ(ره) روانه شده و یاد آن محبّ اهل بیت را گرامی می دارند.
از شیخ شوشتری تالیفات زیادی به جا مانده که قاموس الرجال؛ مهمترین تألیف علامه شیخ می باشد که در ۱۴ جلد نوشته شده و وی را به نام «صاحب قاموس الرجال» می خوانند.