به گزارش خوزپرس، سیاوش حسین پور ظهرامروز(شنبه ۳۱ تیرماه) در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۹۴۰ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی افزود: کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز می باشد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ خوزستان ادامه داد: استان خوزستان به مانند سال های گذشته معمولا بعد از استان گلستان و اردبیل در تولید کلزا در رتبه سوم جای دارد.
  حسین پور اضافه کرد :امسال ۲۷ مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه های روستایی دردیگرشهرستان‌ها خرید این محصول را به عهده داشته و دراین مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۷ هزار و  ۸۳۰ ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد ، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از ۱۸هزارو ۹۰۰  تن از آن به کارخانجات روغن کشی معرفی شده از سوی شرکت مادر تخصصی ارسال و ۴۰ تن نیز در مراکز استاندارد نگهداری می شود.
وی مبلغ پرداختی به کشاورزان را از بابت خرید این محصول ۵۱۱ هزارو ۳۴۲ میلیون ریال اعلام کرد وی در ادامه افزود: غله منطقه ۴ خوزستان  برای  دومین سال در کنار خرید تضمینی گندم، خرید این محصول را به عهده داشته است.