به گزارش خوزپرس از اهواز، مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت :فوتبال خوزستان در سطح کشور دارای پیشینه درخشان است و در برگ های زرین تاریخ فوتبال کشور، همواره نام ورزشکاران این منطقه می درخشند.
 افشین حیدری در پاسخ به این پرسش که تیم فوتبال باشگاه استقلال خوزستان در چه وضعیتی قراردارد گفت :این تیم دراختیارشرکت گروه ملی صنعتی فولادایران است واداره کل ورزش خوزستان در شرایط بسیار بحرانی به این موضوع ورود کرد و خوشبختانه وضعیت این تیم در برای حضور در هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور سروسامان یافت.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت :سیاست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، حمایتی است و در طول این مدت که افتخار خدمتگزار ی به اهالی ورزش را دارم، هیچ گونه تفاوت بین تیمهای خوزستانی شرکت کننده درلیگ های مختلف رده های سنی باشگاه های نبوده و با تمام توان در موردحل مشکلات مختلف شان قدم خواهم گذاشت.
مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان گفت :ورود به مشکلات تیم های استان، به معنایی نیست که ما از باشگاه های دیگر غفلت خواهیم کرد و این اداره کل نقش حمایتی را در چارچوب قانون همچنان ایفا می کند.
 افشین حیدری در خصوص وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عنوان کرد :این تیم هویت و اعتبار فوتبال این شهر است که در تاریخ فوتبال ایران نقش بسزایی داشته است. حیدری ضمن قدردانی از مدیران پالایشگاه آبادان گفت :در کنار این عزیزان،  مدیران سازمان منطقه آزاد اروند نیز حمایت های مؤثر از فوتبال خوزستان و باشگاه صنعت‌نفت آبادان داشته اند.
وی بااشاره فعالیت های درخشان باشگاه فولاد خوزستان از این باشگاه بعنوان یکی از آکادمی های خوب حال حاضر آسیا نامبرد و تاکید کرد:باشگاه فولاد، کارخانه بازیکن سازی در کشور معرفی شده است،  در این فصل از رقابت های لیگ برتر با باخدمت گرفتن سید سیروس پورموسوی  یکی ازبهترین مربیان کشور به دنبال افتخار آفرینی دوباره است.
حیدری،  ذخیره فوتبال خوزستان رابسیار غنی دانست واز شهرستان های ماهشهر ،خرمشهر ومسجدسلیمان  به عنوان پایگاه های موثردر فوتبال خوزستان نام برد و گفت :در آینده ای نزدیک نمایندگان فوتبال شهرستان ها ی فوق الاشاره در رقابتهای فوتبال کشورمان خواهند درخشید.