به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری در نشست سازمان های مردم نهاد که در سالن شهید “هاشمی” استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: فلسفه اصلی مشارکت سازمان های مردم نهاد، استفاده از فکر و نظر دیگران در تصمیم سازی‌ها است، امروزه مسائل زندگی اجتماعی به قدری پیچیده و دارای جوانب گسترده‌ای شده اند که سازمان‌های حاکمیتی به تنهایی دیگر، قادر به حل آن‌ها نیستند.
وی افزود:یکی از راهبردها، تعادل بین نهادهای سیاسی و اجتماعی است، راهبردی که می تواند به سیاست گذاران حوزه دولت کمک کند نیازهای جامعه را دنبال و اولویت ببخشند.
در ادامه سرهنگ “علی قاسم پور” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: مهمترین شرط پایداری امنیت در هر جامعه ای مشارکت مردم و اعتماد آنها به پلیس است.
وی پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی را یکی از دغدغه های برنامه ریزان اجتماعی دانست و گفت: کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستلزم شناخت و تبیین این آسیب ها و نیز شناخت شیوه های اجرایی پیشگیرانه و چالش های علمی آنهاست .
سرهنگ قاسم پور اظهار کرد: توسعه و تقویت تعاملات سازمان های مردم نهاد با پلیس را در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی و همچنین تحقق امنیت پایدار در جامعه موثر دانست و بر لزوم توسعه و تقویت تعاملات پلیس با سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.
معاون اجتماعی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مشارکت، مبتنی بر حضور اجتماعی و تعامل میان مردم است و هر چه این پیوند تنگاتنگ تر و قوام آن بیشتر باشد امنیت حاصل از آن ملموس تر و پایدار تر خواهد بود و نیروی انتظامی تلاش دارد تا از این پتانسیل خودجوش سمن ها در راستای کاهش آسیب ها و جرائم استفاده کنند .
سرهنگ قاسم پور تصریح کرد: نقش سمن ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و معاونت اجتماعی استان با تمام توان آماده گسترش تعاملات با سمن ها در خصوص استفاده از ظرفیت این تشکل مردمی در اجرای طرح های مشترک در راستای پیشگیری و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، سرقت، آسیب های اخلاقی می باشد، همچنین تعامل در برپایی نمایشگاه ها و کارگاه تخصصی و همایش های مشارکتی و حتی تامین امنیت محلات می باشد.
در خاتمه این نشست، کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان، مطالب مفیدی در خصوص آسیب های فضای مجازی به حاضران در این نشست ارائه کردند، که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
*دستبند پلیس بر دستان سارقان حرفه ای ایذه
فرمانده انتظامی ایذه از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه ای محتویات خودرو و احشام در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، سرهنگ رضا محمدی زاده در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند سرقت محتویات داخل خورو و احشام در سطح شهرستان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در دو عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ محمدی زاده تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت محتویات خودرو و احشام اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان ایذه در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.
 *دستگیری ۲ سارق تحت عناوین در اهواز 
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۲ سارقی که به عناوین مختلف در شهرستان اهواز اقدام به سرقت می کردند خبر داد.
به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، سرهنگ سید محمد صالحی در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت تحت عنوان های مختلف از جمله مامور اداره آب، گاز، برق در شهرستان اهواز موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۲۳ اهواز با اقدامات تخصصی ۲ سارق را در این زمینه شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۱ دستگاه موتور سیکلت، ۶ دست کت و شلوار، ۲۲ عدد جلد مدارک، ۲ دستگاه چرخ خیاطی، ۳ عدد دوربین مداربسته و آیفون تصویری، ۳ دستگاه پمپ آب، ۳ دستگاه ال ای دی اضطراری،۱ دستگاه آرمیچر، یک عدد چادر مسافرتی، یک عدد چادر خودرو، ۱۰ جعبه اچار، ۸ دستگاه دریل، ۲ دستگاه پنکه، ۲ دستگاه سنگ جت، ۱۸ دستگاه سی ای یو خودرو، ۲ دستگاه دوچرخه، و تعداد زیادی لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف کردند.
سرهنگ صالحی در ادامه گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی های تخصصی ماموران پلیس به بزه انتسابی معترف و پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان در خاتمه از شهروندان خواست تا در صورت مراجعه ماموران ادارات خدمات رسانی از اصالت و هویت آنان با درخواست کارت شناسایی مطلع شوند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
*سارق سیم های برق اندیمشک در دام پلیس گرفتار شد
فرمانده انتظامی اندیمشک از دستگیری یک سارق حرفه ای و کشف ۴ فقره سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خوزپرس و به از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، سرهنگ محمد عزیزی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اندیمشک قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس یک سارق حرفه ای را در سطح شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در  تحقیقات ماموران پلیس به ۴ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شد.
*دستگیری ۲ سارق حرفه ای محتویات داخل خودرو در اهواز 
فرمانده انتظامی اهواز از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه ای محتوایات داخل خودرو با ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، سرهنگ محمد صفری با بیان این خبر گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود : ماموران پلیس با گشت زنی نامحسوس و هدفمند ۲ سارق محتویات داخل خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ صفری تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به ۱۶ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اهواز در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.