دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر، اظهار کرد: در راستای ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم ازدیاد جمعیت که یکی از ملزومات اجرای آن ایجاد بستر مناسب و امن جهت زایمان برای بانوان این کشور و بهره‌مندی آنها از امکانات به‌روز دنیا است و همچنین در راستای ابلاغ بسته ترویج زایمان طبیعی از مجموعه برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت که از اهداف آن، بالابردن کیفیت خدمات ارائه‌شده به مادرباردار، ارتقای سطح آگاهی و آموزش مادران‌باردار تکریم و حفظ حریم مادر و تشویق به فرزندآوری و جلوگیری از سزارین‌، استفاده از انواع روش‌های زایمان بی درد است.

ویافزود: اتاقLDR دارای کلیه امکانات رفاهی شامل مبل‌های تخت‌شو برای همراه، یخچال، میزغذا، سرویس بهداشتی، حمام و …است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد: امکانات درمانی موجود در این اتاق های مجهز زایمان نیز شامل چراغ سیالتیک، تخت احیای نوزاد، سونی کید، پالس اکسی‌متر، دستگاه مانیتور مادر و جنین، دستگاه بلندر، تخت هشت وضعیته، کلیه امکانات لازم در صورت نیاز به احیای مادر و ….است و همه لوازم ضروری جهت انجام زایمان فیزیولوژیک و استفاده از روش‌های بی‌دردی و… نیز تامین شده است.

ابول نژادیان عنوان کرد: از آنجا که ترویج زایمان طبیعی و تشویق مادران از ابتدای طرح تحول نظام سلامت مد نظر بوده است، بدین منظور در راستای توسعه خدمات جدید در برنامه طرح تحول سلامت با رویکرد ارتقای شاخص سلامت مادران و نوزادان و ترویج زایمان طبیعی با حفظ حریم خصوصی و محیطی امن بخش LDR بیمارستان الهادی شهرستان شوشتربا۱۳ اتاق وفضای یکهزار و ۵۰ متر مربع به زودی راه اندازی می شود و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر زایمان طبیعی و ترویج آن را یکی  از مسایل مهم در سیاست های نظام سلامت عنوان کرد که اهمیت بسیاری برای مادر و نوزاد دارد و افزود: برای انتخاب  زایمان طبیعی کاهش استرس از درد زایمان، آگاهی مادران در انجام ورزش های خاص دوران بارداری و خویشاوند سازی دوران بارداری وزایمان از جمله اقداماتی است که در نظر گرفته شده است.

وی گفت:برای اینکه مادر با اراده و انتخاب خود، این روش زایمان را انتخاب کند، به فرهنگسازی، تکریم مادر باردار، همدلی و انسجام و رسانه ها، نیاز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر گفت: اتاق زایمان اختصاصی یا LDR  اتاقی است که مادر از لحظه درد زایمان تا دو ساعت پس از زایمان در یک اتاق  اختصاصی خدمات مورد نیاز را دریافت می کند. زایمان طبیعی که به چهار مرحله آمادگی، زایمان، بهبودی و انتقال به بخش تقسیم می شود، در زایشگاه LDR سه مرحله نخست را در یک فضای اختصاصی  وایمن همراه با آرامش برای مادر باردار انجام می‌ دهند که بدین ترتیب امکان حضور همراه با مادر باردار از جمله همسر وی فراهم شده است.