به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان، رسانه های شنیداری از ارزشمند ترین و کارآمدترین ناقلان جهان نگری و تبیین کنندگان مقررات اجتماعی هستند، به همین منظور سرهنگ “علی قاسم پور” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با حضور در رسانه ملی از طریق رادیو استان با شهروندان خوزستانی گفتگو کرد.

سرهنگ علی قاسم پور در این گفتگوی رادیوی به نقش خانواده در تربیت کودکان پرداخت و تأکید نمود: یکی از وظایف مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعیتجزیه، تحلیل و بررسی روانشناختی شخصیت افراد می باشد که می توان دریافت، ناسازگاری و اختلافات بین زن و شوهر که منجر به از بین بردن آرامش و صمیمیت خانواده و ایجاد خشونت، کینه‌ورزی و بی توجهی به فرزندان می شود، باعث تأثیرات ناسالمی بر ابعاد مختلف رشد و تکامل فرزندان به ‌ویژه رشد شخصیتی آنان می گذارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل خانواده و ازدواج ، رسیدن به آرامش است و کانون خانواده باید بر محور محبت و روابط بین اعضای خانواده‌ استوار باشد.

سرهنگ قاسم پور از آثار و پیامدهای اختلافات والدین بر روی فرزندان اشاره کرد و گفت: آثار جسمی، روانی و عاطفی، به خطر افتادن زندگی آینده کودک و
اختلالات شخصیتی از مهمترین آثار و پیامدهای اختلافات والدین بر روی فرزندان می‌باشد، که میزان تأثیرات منفی ناسازگاری والدین در کودکان و فرزندان دختر خانواده بسیار بیشتر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خاتمه خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش این معاونت کلاس های آموزشی و مشاوره گروهی به صورت
رایگان با موضوع نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد و مهارت های ارتباطی زوجین برای عموم شهروندان در روزهای سه شنبه و چهارشبه به صورت مستمر برگزار میکند.