به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست فعالان ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی در خوزستان با بیان این که پیروز روحانی در انتخابات پیروزی ملت ایران و نظام بود توضیح داد: محافظه کاری در دولت یازدهم به خاطر شرایطی بود که کشور با آن رو به رو بود در آن زمان روحانی دولتی را تحویل گرفت که رشد اقتصادی آن منفی ۶ درصد، میانگین متوسط ایجاد شغل صفر، تورم بالای ۴۰ درصد بود و ارز نوسانات بالایی داشت.
وی افزود: روحانی با وجود در دستور کار قرار دادن محافظه کاری اما با آرامش بیشتری گام برداشت به طوری که امروز شرایط کشور متفاوت تر است و رشد اقتصادی به ۶ درصد آن هم بدون نفت رسیده و در حوزه اشتغال ۶۵ هزار شغل ایجاد شده است.
استاندار خوزستان با تاکید بر این که دولت باید اصلاح طلبانه تر حرکت کند و از جوانان بهره لازم را ببرد اظهار کرد: انجام امور فقط در زمان اداری ممکن نیست و باید کار جهادی با وقت بیشتری برای کشور انجام شود و از نیروهای دلسوز و مسئولیت پذیر برای حل مشکلات کشور استفاده شود.
وی با اشاره به لزوم حضور جوانان و زنان در امور کشور و استان خاطرنشان کرد: در طول زمان مسئولیتم در استانداری فرمانداران، بخشدارن و مدیران کل جوان را منصوب کردم هر چند برخی از روند جوان سازی و استفاده از بانوان گله کردند و به ما فشار آوردند تا این روند را اصلاح کنیم اما زیر بار نرفتیم.
شریعتی اظهار کرد: فقط نزدیک به هفت کشور در جهان قادر هستند سالانه بالای ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کنند در حالی که پارسال در کشور ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شد همچنین براساس برنامه توسعه ششم ما موظف به ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل هستیم و نیاز کشور بالای یک میلیون شغل است.
وی گفت: برای ایجاد شغل سرمایه گذاری عظیمی نیاز است و باید سرمایه گذاری خارجی جذب شود تا اهداف نظام محقق شود اما سرمایه گذاری نیاز به جای امن دارد و از محیط های نا امن فرار می کند برای همین باید همه در کنار هم باشند تا امنیت سرمایه گذاری برای اشتغال تامین شود.
استاندار بیان کرد: در اغلب استان ها برای سرمایه گذاری باید از ۱۳ سازمان استعلام صورت گیرد در حالی که در خوزستان استعلام سرمایه گذاری باید از ۲۱ سازمان انجام شود که به نظر می رسد باید در همه سازمان ها قوانین به نحوی اجرا شود که هدف اصلی تسهیل سرمایه گذاری و رفع قوانین دست و پا گیر باشد نه اینکه نهادی یک نامه برای سرمایه گذاری را پاسخ هم ندهد.
وی با بیان این که برنامه و بودجه ریزی باید استانی شود ادامه داد: کشور برای توسعه نیازمند اصلاح در برخی ساختارها مانند برنامه و بودجه، مالیات و دادن اختیار بیشتر به مناطق است و برخی از درآمدها باید به استان ها واگذار شود تا بتوانند پاسخگوی مطالبات باشند.
شریعتی اظهار کرد: امسال بودجه استان ها افزایش پیدا کرد و به ۱۸ درصد رسید این رقم در دولت خاتمی ۲۵ درصد بود و به سمت ۵۰ درصد شدن حرکت میکرد اما در دولت نهم و دهم این میزان حتی از ۱۸ درصد هم کمتر بود.
همچنین در این نشست جوانان فعال در ستادهای حامی دکتر روحانی نظرات و مطالباتشان را ابراز کردند.