به گزارش خوزپرس از شوشتر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شوشتر با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: راه امام خمینی(ره) همین راهی است که برای دفاع از گستره ی انقلاب و اقلیم اسلامی ، خیل بی شماری از جوانان این مرز و بوم ،در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران ،خون پاک خود را فدای آن می کنند و پیام اسلام انسان ساز را به سراسر دنیا می رسانند.

وی افزود: باید احترام بگذاریم به ایثار و از جان گذشتگی همه ی شهدا دردوران انقلاب ، دفاع مقدس و به ویژه شهدای مدافع حرم در آن سوی مرزها که به نوعی از کشور ایران محافظت میکنند .‌

علی بهرامی گفت: حضور حماسی و بسیجی وار مردم در انتخابات بار دیگر بر صلابت این نظام و انقلاب افزوده و راه امام و شهدا تنها با تبعیت از فرامین مقام‌معظم رهبری تداوم پیدا خواهد کرد.
وی گفت: اگر چه از رحلت امام همه ی مردم مسلمان ایران نکران و اندوهناک شده اند اما پس از انتخاب امام خامنه ای امید و امنیت و آرامش مجدد به بدنه ی نظام و انقلاب تزریق گردید .

بهرامی اضافه کرد: امیدواریم که مسیر امام و انقلاب اسلامی با تمام قدرت و عظمتی که تاکنون به جلو آمده ، همین گونه نیز با همت و تلاش همه آحاد مردم ادامه یافته و لازم است تا این انقلابی که با عبور از بحران های فراوان و فراروی تا بدین مرحله رسیده ، حفظ شود تا به یاری خداوند ، متصل به حکومت مهدی موعود (عج) گردد.

وی با اشاره به اتحاد ناجوانمردانه و شوم صدام بعثی ، با ابرقدرتهای شرق و غرب و دولت های حقیر منطقه خلیج فارس در برابر ایران، اذعان کرد: اگر نبود هدایت ها و نفس مسیحایی امام راحل (ره) بی شک ، این عزم عمومی و مردمی در میان ملت ایران شکل نمی گرفت و به یاری خداوند و با درایت پیامبر گونه ایشان ، ملت ایران توانستند بر نظام کفر و ظلم فائق آیند.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دستاورد نهضت امام و رهبری ، همین شهدای والامقامی است که به برکت حضور آنها و خون های پاک ریخته شده آنها در این دیار ، هیچ بیگانه ای توان و جرات نگاه معنا دار، به ذره ای از خاک کشور را ندارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر ادامه داد: در این روزهایی که سراسر کشور سوگوار امام است و یاد و خاطره اش در همه جا طنین انداز ، ما دل به جانشین و خلف صالحش خوش کرده ایم و با پیروی از فرامین منور ایشان راه و هدف امام را ادامه خواهیم داد.

علی بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهره امام یک چهره سیاسی، مذهبی دینی و ادبی بود که از وجود ایشان شخصیتی جامع الشرایط ساخت و همین شخصیت را در وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب مشاهده میکنیم .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینکه این برنامه ششمین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشته و محور همایش نیز شعر و ادب بوده ، و از آنجایی که حضرت امام(ره) ، خود ، شاعر و عارف بوده اند ،قصد داریم در جلسات تخصصی تر ، به تبیین اندیشه های ادبی و عرفانی ایشان بیشتر پرداخته و با بررسی دیوان فاخر امام ، از درس های معنوی و ادبی آن بیشتر بهره مند شویم.

گفتنی است این برنامه با مشارکت کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت بسیج شوشتر ، اداره تبلیغات اسلامی ، فرمانداری ، دفتر امام جمعه و حضور فعال مردم ، مسئولین و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر و روستاهای شوشتر در تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی ، با شعرخوانی شاعران و مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت و سخنرانی، برگزار شد .