به گزارش خوزپرس اندیمشک، محمد یزدانی پیش از ظهر امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه با دانشگاهای آزاد اندیمشک، دزفول و شوش در سالن جلسات سد و نیروگاه کرخه اظهار کرد: انتقال تجربیات به نسل جوان یک گام مهم برای توسعه در کشور است.
وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی همکاری دانشگاه و صنعت برای عبور کشور از این گردنه مهم است.
مدیر سد و نیروگاه کرخه با اشاره به این‌که مجموعه سد کرخه تمام روند عملیاتی و اجرایی احداث آن توسط کارشناسان کشورمان بوده می‌تواند منشا خیر و برکات برای علم‌اندوزان ایران اسلامی باشد تصریح کرد: سد و نیروگاه کرخه اندیمشک از آمادگی کامل برای انتقال تجربیات به مجوعه دانشگاه برخوردار است.
وی گفت: در شمال استان خوزستان سد دز که از یک شبکه آبیاری بزرگ و نیز ابتدای راه علم الکترونیک را می‌بینیم و با مراجعه به مجموعه کرخه تحولات انجام شده در علم الکترونیک را به طور کامل می‌توان دریافت و این در حالی است که شهرستان اندیمشک به زودی به شهر انرژی تبدیل خواهد شد و دانشگاه با گرفتن ارتباط می‌تواند هم صاحب تجربه عملی شده و نیز می‌تواند با ارائه راهکارها در جهت انجام بهتر پروژه‌های سیکل ترکیبی نقش ایفا کند.
یزدانی افزود: در مجموعه آب اراده‌ای برای ارتباط با دانشگاه بود و مجموعه آب و برق پیش قدم شد، دیگر دانشگاه‌ها منتظر نماند در استان خوزستان مجموعه فولاد در شمال استان کارخانه سیمان اندیمشک و در حوزه نفت نیز شرکت‌های بزرگ و پروژه‌های عظیم وجود دارد که ارتباط دانشگاه و صنعت بتواند افرادی توانمندتر ایجاد کند.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک  نیز با اشاره به حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: در دهه ۷۰ در کشور یک بحث بود که کدام‌یک باید برای ارتباط دست به سمت دیگری دراض کند که خوشبختانه امروز با همت آب و برق خوزستان ارتباط صنعت و دانشگاه آغاز شد.
امین جمشیدی با اشاره به این‌که در دوره حضور ما در دانشگاه اندیمشک یک نامه به فرمانداری، ادارات دولتی، دستگاهای اجرایی و شهرک‌ صنعتی برای آن‌که دانشگاه آزاد اندیمشک آمادگی کامل دارد نیازهای علمی و پژوهشی همکاری کرده و در صورت امکان گام بردارد که متاسفانه در آن مقطع از پاسخ نامه خبری نشد.
با بیان این‌که با توجه به مشکلات مالی دانشگاه آزاد در کشور و برای رفع مشکلات اقتصادی در این نهاد آموزشی کمیته اقتصادی دانش بنیان در دانشگاه آزاد راه اندازی شده وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اندیمشک نیز دو سال از آغاز به کار کمیته می‌گذرد اما متاسفانه با مشکل مالی روبرو است که ارتباط با صنعت و مجموعه آب‌ و برق خوزستان می‌تواند منشا خبرهای خوش شود.
به گزارش خبرنگار خوزپرس در اندیمشک، یک تفاهم‌نامه میان سد و نیروگاه دز اندیمشک، سد و نیروگاه کرخه اندیمشک و شبکه انتقال آب شمال خوزستان با واحدهای دانشگاه آزاد در شهرهای اندیمشک، دزفول و شوش برای انتقال تجربیات و نیز همکاری صنعت و دانشگاه منعقد شد.