رئیس خانه پرستار خوزستان گفت:به دنبال ایجاد سلامت روحی، جسمی و اجتماعی شهروندان هستیم  تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت از مهم ترین اولویت ها است.

به گزارش خوزپرس، پونه پیل رام دبیر خانه پرستار استان خوزستان در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه خانه پرستار در راستای پیگیری مطالبات این صنف و افزایش سطح بهداشت عمومی تشکیل شده اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف تشکیل خانه پرستار مشارکت در تصمیم گیری های پارلمانی در حوزه مسائل بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران وکلای حقوقی مردم در حوزه بهداشت هستند، افزود: خانه پرستار از مدت ها پیش تصمیم به حمایت از برخی نامزدها انتخاباتی شورای شهر گرفت؛ افرادی که دغدغه سلامت و بهداشت مردم را دارند.

پیل رام تصریح کرد: از ۱۷۶ نامزد انتخابات شورای شهر طی مدت ۲۰ روز مصاحبه هایی پیرامون تخصص، تعهد، راستی آزمایی، مباحث روان شناسی و برنامه های آنان در حوزه بهداشت گرفته شد که در نهایت به یک لیست ده نفره دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای این ائتلاف میثاق نامه ای درخصوص تلاش برای راه اندازی کمیسیون بهداشت و سلامت را امضاء کرده اند، گفت: بخشی از مشکلات در سطح شهر مانند جانمایی بد مراکز درمانی و بهداشتی، عدم عایت عدالت بهداشتی، مشکلات پسماند، شیوع بیماری های گوارشی و… به علت نبود کمیسیون بهداشت و سلامت است.

دبیر خانه پرستار استان خوزستان با بیان اینکه انجام بسیاری از امور شهری نیازمند وجود یک ناظر بهداشتی است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از کلانشهرها این کمیسیون از مدت ها پیش تشکیل شده است.

وی با انتقاد از بی انضابطی سطح شهر در ایام تبلیغات نامزدها و بی توجهی شهرداری به این پدیده یادآور شد: اگر کمیسون بهداشت و سلامت در دوره های پیش تشکیل می شد قطعا امروز شاهد این مسائل نبودیم.

پیل رام با اشاره به اینکه بهداشت بصری یکی از اولویت های ما است، توضیح داد:این خانه به صورت کاملا فراجناحی و فراقومی عمل می کند.

 

امروز مسأله بهداشت یک امر عمومی و فراسازمانی است

 

همچنین در بخشی دیگر از این جلسه خالد بیت سعید رئیس خانه پرستار استان خوزستان با بیان این مطلب که ما به عنوان شهروندان حق داریم در محیطی سالم زندگی کنیم، اظهار کرد: جامعه پرستاری دارای ظرفیت های بسیاری است که سعی داریم آنها را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سلامت روحی، جسمی و اجتماعی شهروندان هستیم، یادآور شد: این ائتلاف شامل ده فرد متخصص و متعهد با گرایش های مختلف و مرتبط با حوزه مدیریت شهری است و از این تعداد، دو نفر نیز پرستار هستند.

بیت سعید با تأکید بر این نکته که امروز مسأله بهداشت یک امر عمومی و فراسازمانی است، توضیح داد: درحال حاضر در بخش های مختلف حوزه بهداشت دچار معضل هستیم که نمونه بارز آن سازمان مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به اینکه باید از نامزدهایی حمایت کنیم که به مسائل بهداشتی اهمیت می دهند، گفت: دکتر یعقوب شلیش پور، مهندس مهدی باجی، مهندس مهران باباپور، مهندس بهمن فرخ پیام، مهندس علی نیسی، دکتر حسن سالمی، مهندس سهراب نوروزی، دکتر علی محمد رحمانی، دکتر کامله حمیداوی و انیسه بنی طرفی جزء لیست حامیان سلامت اهوازی ها هستند.