شهرام احمدی دکترای مدیریت محیط زیست و دارای چندین مدرک دانشگاهی در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های معتبر دولتی است.

خوزپرس، جوانی که در سمت های مختلف اجرایی در حوزه نفت و حفاری و…فعالیت دارد. وی نامزد پنجمین دوره شورای شهر اهواز است.
وی در نشست با اصحاب رسانه گفت: از یک سال پیش با توجه به اهمیت حضور افراد متخصص در شورا در این زمینه گام برداشته ام.
وی یکی از مهمترین برنامه های خود را شفاف سازی در مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: مدتها پیش از شورای شهر خواسته شد تا حسابرسی خارج از مجموعه برای رسیدگی به امور به کار گرفته شود.اما متاسفانه کسی پاسخگو نبود.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت های انجام شده توسط شورای شهر باید علنی باشد، گفت: هیچ کس حق ندارد بر سر منافع مردم و حقوق شهروندی با کسی معامله کند.
این نامزد شورای شهر اهواز، حقوق شهروندی را خط قرمز خود خواند و گفت: یکی از برنامه های من تاسیس معاونتی در شهرداری با عنوان “سلامت محیط زیست ” است.
وی گفت: توسعه زیرساخت های فضای سبز، تحقق طرح جامع شهری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از دیگر برنامه های مورد نظر است.
شهرام احمدی خود را فردی مطالبه گر عنوان کرد و افزود: نیمی از جمعیت شهر اهواز را بانوان تشکیل داده اند اما باید با ابراز تاسف گفت که به این قشر ظلم شده است.
وی حسابرسی بودجه مصروفه در شهرداری توسط یک سازمان بیرونی، اصلاح ساختار اداری و سازمانی در شهرداری، شفاف سازی مسائل مالی مثل یک اتاق شیشه ای، توسعه زیرساخت فضاهای ورزشی در محلات، جلوگیری از تغییر کاربری زمین ها، تحقق برنامه های طرح جامع شهری را از دیگر برنامه های خود ذکر کرد.
احمدی گفت: باید بر اساس طرح جامع شهری و متعاقب آن طرح تفصیلی حرکت کرد وقتی که طرح جامع باشد نظارت همه جانبه جهت اجرا به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.
احمدی ایجاد پارکهای محله ای، شورایار محله، کتابخانه های عمومی بیشتر، توسعه پارکهای محله ای با تجهیزات همگانی، چابک سازی سازمان شهرداری از دیگر برنامه هایی است که در نظر دارم. اعتقاد من کار گروهی است و همه اعضایی که وارد شورای شهر می شوند باید تمام افکار قومی و سیاسی خود را پشت در شورا بگذارند و بعد وارد شورا شوند.فقط و فقط هدف منافع مردم اهواز و ارتقا خدمات شهری با یک برنامه ریزی درست است.
وی با اشاره به اینکه سطح کیفی خدمات به شدت تنزل یافته است، گفت: شهروندان اهوازی شایسته بهترین ها هستند.
راه اندازی سرای محلات، توسعه و افزایش میادین میوه و تره بار، مشارکت سازمان های مردم نهاد در کمیسیون ها، استفاده از نخبگان و اساتید و صاحب نظران و در مجموع نظر از کف جامعه از اهداف من می باشد.
شهرام احمدی در پایان متذکر شد: من با شعار نه به قوم گرایی و استفاده از شایسته سالاری است و به شدت مخالف قوم گرایی و سهم خواهی اقوام هستم چرا که یکی از آفت های پیشرفت شهر ما قوم گرایی است