معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: احساس من این است که اگر بالا دستی‎ها آب را از این مردم گرفته‎اند واقعا در حق آنها اجحاف کرده‎اند. این مردم اگر آب را داشته باشند. خودشان کشاورزی می‎کنند.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، سرهنگ مراد حاجتی در حاشیه بازدید از طرح مهار کانون‎های ریزگرد در که روز گذشته سه شنبه انجام شده بابیان اینکه به کارگرفتن نیروهای بومی در راستای این پروژه باعث شده است که ما در این منطقه فردی بیکار نبینیم و ما تمام مردم محلی را به کار گرفته ایم تا این پروژه را به سرانجام برسانیم اظهار کرد: ما در واقع پیمانکاری را وارد کار نکرده‎ایم بلکه مردم بومی را وارد کرده‎ایم.

وی افزود:  هر جا احساس کرده‎ایم پیمانکار می خواهد وارد کار شود دست او را بستیم چرا که می‎دانستیم به مردم تعهد داریم. با فعالیتی که در اینجا در حال انجام است قطعا در سال‎های آینده این مناطق به مکان‎های دیدنی تبدیل خواهند شد.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص همکاری سپاه با اداره‎کل منابع طبیعی استان خوزستان در راستای مهار ریزگردها ادامه داد: ماموریت جدیدی که شروع کرده‎ایم با همکاری اداره‎کل منابع طبیعی استان خوزستان درحال اجرا است.

سرهنگ حاجتی یادآور شد: تجربه ما در چنین وسعتی از کار نهال‎کاری منطقه برای اولین در بار است اما در هندیجان ماموریتی را به وسعت ۳۰۰ هکتارانجام داده بودیم. اما این پروژه ۴ هزار هکتار را در بر می‎گیرد.

وی با بیان‎ این‎که کاری که شروع کرده‎ایم قطعا سختی‎های خاص خود را دارد بیان کرد: سخترین بخش آن ارتباط با مردم محلی بود. چرا که آن‎ها حس می کردند ما وارد زمین‎های کشاورزی آن‎ها شده‎ایم.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اضافه کرد: آنها اعتقاد داشتند که ما باید در کاشت و برداشت علوفه به آن‎ها کمک کنیم که ما هم این را قبول کردیم. اگر به دقت به محل‎هایی که کار شده است توجه کنید می‎بینید که ما در بعضی نقاط نهال‎کاری انجام نداده‎ایم و این به آن دلیل است که آن مناطق ، مناطق کشاورزی مردم بومی است.

سرهنگ حاجتی بابیان اینکه امروز که ۴۰ روز از آغاز عملیات می‎گذرد تجربه ما نسبت به روز اول بیشتر شده است و احساس می‎کنیم که ارتباط ما با مردم بومی محل نیز صمیم‎ی تر شده است، اظهار کرد: در روزهای ابتدایی حتی پیش آمده بود که برخی مردم جلوی بیل های کارکنان را می‎گرفتند و حتی به وزیر نیز معترض شدند که چرا وارد زمین شده‎ایم. اما اکنون روزی نیست که مردم بومی این منطقه ما را به خانه‎هایشان دعوت نکنند.

وی عنوان کرد: این مردم واقعا دوست داشتنی و با محبت هستند. اگر آب را به این مردم برسانیم قطعا آنها این زمین را سبز خواهند کرد. زمینی که روزی سر سبز بود.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: احساس من این است که اگر بالا دستی‎ها آب را از این مردم گرفته‎اند واقعا در حق آنها اجحاف کرده‎اند. این مردم اگر آب را داشته باشند. خودشان کشاورزی می‎کنند.

و اهواز نیز ازدحام و ترافیک نمی‎شود و مردم نیز بازخواهند گشت به روستاهای خودشان در آنجا کار خواهند کرد. و به سراغ شغل‎هایی مثل دستفروشی نخواهند رفت بلکه به کاری که عاشق آن هستند یعنی کشاورزی بار دیگر روی خواهند آورد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که سرانجام این پروژه از نظر او چه خواهد بود اظهار کرد: نکته‎ای که باید آن را در نظر گرفت شرایط جوی و اقلیمی خوزستان است ما به دنبال این هستیم که این مناطق به مکان‎هایی سرسبز تبدیل شود و در راستای این کار به مردم محلات نیز یک باغ هدیه کرده‎ایم.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ما به لطف و عنایت خداوند از برج ۷ سال آینده شروع به فعالیت خواهیم کرد و کاری خواهیم کرد که سیزده بدر دو سال آینده بیشتر مردم خوزستان به این منطقه بیایند و از آن لذت ببرند.