مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش می کند که ان شاءلله در سال ملاک مان برنامه محور بودن و با برنامه حرکت کردن باشد.

به گزارش خبرنگارخوزپرس، افشین حیدری در نشست با روسای هیات های ورزشی استان که شامگاه امروز (یکشنبه ) در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، بابیان اینکه در این جلسه حرف ها و درد های روسای هیات های ورزشی را شنیدیم اظهارکرد: باید بگویم امروز می خواهیم در خصوص فصل تازه ای در ورزش خوزستان و همچنین تحول در آن صحبت کنیم.
وی افزود: تحولی که قرار است با کمک شما روسای هیات های ورزشی اتفاق بیفتد پشت این در خانوادهای زیادی هستند که چشم انتظار اقدامات ما هستند و ما می خواهیم برای آینده ورزش استان کار کنیم.

اولین چیزی که ما را موفق می کند فضای امید است

وی بااشاره به اینکه چیزهایی که امروز در این جلسه شما روسای هیات های ورزشی شنیدم به نظرم مشکلاتی ساده است و می توان به راحتی آنها را حل کرد عنوان کرد: اولین چیزی که ما را موفق می کند فضای امید است و وقتی امید داشته باشیم نوآوری هم بروز پیدا می کند و می توانیم درهای جدیدی را به روی ورزش باز کنیم .
حیدری بابیان اینکه اتفاقات خوبی در ورزش ششم توسعه افتاده است اکنون نوبت ما است که سهم مان را برداریم، یادآورشد؛ مدتی که با وزیر ورزش جلسه ای داشتیم یکی از دوستان درخواست داشت وزیر بودجه ای را به آنها با توجه به اینکه احشام چمن های آنها را خورده است اختصاص داد که وزیر هم گفت وقتی سطح توقعات اینقد باشد نمی توانیم در ورزش کار کنیم.
وی دامه داد: به هر حال ما باید امکانات را برای ورزشکاران فراهم کنیم البته به شرطی که چشم اندازی درست و برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم. و باید بگویم آن زمان که به صورت سنتی کار می کردیم گذشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان بااشاره به اینکه برخی هیات ها کارهای خوبی انجام می دهند که البته باید هدفمند و سازمان دهی شود، گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش می کند که ان شاءلله در سال ملاک مان برنامه محور بودن و با برنامه حرکت کردن باشد.
حیدری افزود: دیگر وقت آن رسیده است که به دنبال تقویت اقتصاد در ورزش باشیم وزیر هم اعلام کرده است که چارتی را در وزارت تحت عنوان اقتصاد ورزش خواهیم داشت و ماهم به تبع این موضوع در اداره کل ورزش و جوانان این بخش را به زودی راه اندازی می کنیم امروز باید به این باور برسیم که باید شرایط را تغیر دهیم.

قلک هیچ فدارسیونی نیستیم و اگر می خواهیم میزبانی را تقبل کنیم بخاطر ورزشکاران خوزستانی است

وی اظهارکرد: ما قلک هیچ فدارسیونی نیستیم و اگر می خواهیم میزبانی را تقبل کنیم بخاطر ورزشکاران خوزستانی است و اگر خروجی نداشته باشد قطعا نمی پذیریم که چنین برنامه هایی در استان انجام است همچنین وقت آن رسیده است که از کمبودها با استفاده از ظرفیت استان خارج شویم.

مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان بابیان اینکه هر کمبود وکاستی که در گذشته بود تمام شد گفت: اکنون می خواهیم برنامه ریزی کنیم و فصل جدیدی در ورزش خوزستان رقم بزنیم و می خواهیم افق نگاهمان را در ورزش ارتقا دهیم در برخی شهرستان ها نواقص و کمبودهای بسیاری وجود دارد همچنین در بعد نرم افزاری نیز انتظارات بیشتری داشتیم در حالی که ضعیف هستیم.
حیدری عنوان کرد: وقتی به جای جای ورزش خوزستان نگاه می کنیم استعدادهایی هستند که می آیند و می روندچرا که نتوانسته ایم بستر لازم را فراهم کنیم و آنها را به تاریخ ورزش استان سنجاق کنیم ما باید آنقدر خوب عمل کنیم که نگاه جامعه و مدیریت استان متفاوت باشد.
وی ادامه داد: ورزش تنها یک اداره کل نیست چرا که جامعه مخاطب آن گسترده است.
حیدری با اشاره به مشکل هیات ورزش های جانبازان و معلولان خوزستان بیان کرد: سه مجموعه به صورت همزمان در استان های خوزستان، فارس و اصفهان برای جانبازان و معلولان آغاز به کار کرد که فارس و اصفهان به اتمام رسیده است ولی در خوزستان به این صورت نشد و اکنون هنوز جانباز و معلول ما جایگاهی برای تمرین ندارد و این بسیار زشت است که ابتدایی ترین امکانات را نداریم. و چرا به اینجا رسیده ایم؟ باید این موضوع را بررسی کنیم ولی این بررسی و کمبودها نبایدما را متوقف کند.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص برنامه ششم توسعه موضوع ارزش افزوده مطرح است که سهم استان هم خوب هستند، اظهارکرد: ولی نباید آن را بی برنامه، هزینه کرد و ضمن اینکه قرار نیست این موضوع ما را از بخش خصوصی غافل کند.

امسال نسبت به سال گذشته از نظر امکانات متفاوت خواهیم بود

وی افزود: همچنین هدف گذاری که در نشست های رو در رو با هیات های ورزشی داریم به این دلیل است که می خواهیم در خصوص کارهای جدید صحبت کنیم و مطمئن باشید امسال نسبنظر امکانات متفاوت خواهیم بود چرا که در حال برنامه ریزی هستیم. ما پولی از دستگاه ها نمی خواهیم و سراغ تمام مدیران می رویم که تعهدات اجتماعی خود را انجام دهند به هر حال ورزش توسعه پایدار را به همراه خوهد داشت و اگر وقت بگذاریم قطعا موفق خواهیم شد.

حیدری ادامه داد: برای موفقیت در سایه برنامه ریزی صحیح هدف گذاری و ارتباط مستمر به دست می آید.

مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان باعنوان اینکه ما قصد داریم تعداد جلسات رو در رو با روسای هیات های ورزشی را افزایش دهیم و به همین دلیل هر سه ماه یکبار چنین جلساتی را برگزار می کنیم بیان کرد: من رییس هیاتی نمیخواهم که برای پیداکردن و حرف زدن به آن التماس کنیم یا مسئولیتی را نپذیرید یا اگر پذیرفتید محکم کار کنید.

ماده ۵۳ یک ظرفیت است

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه در برنامه داریم که با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها تفاهم نامه هایی منعقد کنیم گفت: امسال برنامه هدف گذاری ما متفاوت تر است همچنین ماده ۵۳ یک ظرفیت است و برای آشنایی بیشتر روسای هیات های ورزشی در این زمینه قصد داریم یک کارگاه آموزشی برگزار کنیم.