خوزپرس: سعیدبساک فعال سیاسی اجتماعی

 

درحالی‌که طبق روز شمار انتخابات ۴۲ روزبه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باقی مانده است. کاربران فضای مجازی در پیام رسانان تلگرام و و واتساپ، وایبرو اینستاگرام و…با گذاشتن پست ها و عکس های های انتخاباتی استقبالی زودهنگام نسبت به انتخابات داشته‌اند. درچنین روزی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر با تشکیل کمپین حمایت در تلگرام و و واتساپ و…و اضافه کردن افراد و شخصیت های مختلف ازهر دسته و گروه وصف و…به نوعی سعی دارن که در عرصه رقابت انتخاباتی در فضای مجازی از رقبا عقب نیفتن. دراین بین نیز حامیان نامزدهای مذکور نیز با فرستادن از رقبا انتخاباتی و استیکرهای رنگ وارنگ ضمن حمایت از نامزدهای مورد نظر فضای مجازی را تبدیل به فضای انتخاباتی نموده‌اند.

به گزارش صبا چکاد: ((استفاده از فضای مجازی به مثابه یک ابزار همچون هر ابزار دیگری به شمشیر دو لبه می ماندمی تواند جراحانه عقده‌های جهالت را بیرون کشد یا قصابانه شخصیت را سلاخی کند. چیزی که امروز مادر گروه‌هایی با اسم انتخاباتی در شهرستان با آن روبرو هستیم و افراد برای معرفی، تبرئه و تخریب دیگران بعضی اسناد و مدارک محرمانه رادراین گروه‌ها به معرض نمایش می گذارند و امکان سوءاستفاده را برای فرصت طلبان فراهم می‌آورند.)).

 

کرامت قاسمی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در رابطه با شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی می‌گوید: ((…. درفضای مجازی رعایت قانون، اخلاق، ادب، انصاف و صداقت خیلی مهم است درواقع باید قاعده بازی را بدانیم و دقیقا رعایت کنیم. استفاده درست و بهینه از امکانات و ظرفیت های فضای مجازی باید همواره مد نظر قرار گیرد. وی می‌گوید: استفاده از فضای مجازی باید آگاهی و بصیرت افراد را افزایش دهد. بایدروحیه همکاری، مشارکت و همدلی را تقویت کند، یابسترسازافزایش رفاقت و دوستی ها باشد نه کینه جویی، تخریب و رقابت های ناسالم ….)).

قاسمی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی گروه ها معتقد است: ((فعالیت‌های تبلیغاتی، قانون خاص خود را دارد و باید طبق آن عمل کرد و قطعا تبلیغ له یا علیه کاندیداهای اجتماعی قبل از زمان رسمی تبلیغات، خلاف قانون می باشد و مفاهیم کلی، ضرورت مشارکت وبیان ملاک‌ها و معیارهای انتخاب می تواند مفید باشد.)).

سخن پایانی:
تشکیل گروه‌های انتخاباتی در فضای مجازی خودمی تواند نقش راهنما و هدایت کننده باشد.به‌شرطی که این گروه‌ها در زمان تبلیغات رسمی انتخابات برنامه‌ها، تخصص نامزدها، سوابق اجرایی و شغلی، سوابق پژوهشی، تحصیلات، سابقه اجرایی و…را به مردم و مخاطبین خود ارائه نموده در ثانی کاربران فضای مجازی می توانند زمان ومکان جلسات هم اندیشی و پرسش و پاسخ وبه عبارتی کرسی‌های هم اندیشی و آزاداندیشی نامزدهای انتخاباتی رو در گروه‌های مجازی اعلام نمایند تا مردم ضمن حضور در این جلسات بتواند با آگاهی دست به انتخاب اصلح بزنند زیرا که ساختن هر شهری بارای مردم و انتخاب درست و منطقی آنها صورت می‌پذیرد.