حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، به فرصت‌های طلایی پیش روی جوانان در ماه مبارک رجب اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رجب، از برترین ماه‌های سال است که عظمت بسیار زیادی داشته و به جهت آنکه خداوند آن را ارج و قرب نهاده، می‌تواند مانع سعادت و خوشبختی انسان‌ها شود.

وی، ماه مبارک رجب را فرصتی برای بازگشت به اصل وجودی خویش بیان کرد و گفت: فطرت همه انسان‌ها پاک و زلال است و یک مؤمن می‌تواند در این ماه، با بهره‌مندی از نعمات الهی که برای بندگان فراهم شده، به فطرت وجودی خویش برگشته و راه سعادت را در پیش گیرد.

امام جمعه شوشتر، دو ماه رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای بهره‌مندی از سفره عظیم الهی در شهرالرمضان دانست و تصریح کرد: جوانان تا می‌توانند از این دو ماه مبارک برای آماده‌سازی جسم و روح خویش استفاده کنند که إن‌شاءالله با ورود به ماه رمضان تا آسمان معنویت عروج کنند.

حجت الاسلام سلیمانی، سبب حرام بودن ماه رجب را دوری از حرام و نزاع عنوان کرد و افزود: ماه رجب یکی از ۴ ماه حرام است که خون و خونریزی در آن حرام اعلام شده است، اما این مسأله صرفاً ظاهر آن بود و اگر به باطن آن دقت کنید، در می ابیم که علت حرام بودن آن توجه ویژه و خاص به اعمالی است که سبب پیوند و نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر و ایجاد عطوفت و مهربانی می‌شود.

اوی، با بیان اینکه وجود ایام و اعمالی همچون لیله الرغائب، اعتکاف و ایام البیض را فرصتی بسیار عالی برای جوانان و همچنین مبلغان است، اظهار داشت: هر ساله تعداد بسیار زیادی از جوانان به مراسم‌ معنوی اعتکاف می‌آیند که این مسأله فرصت خاصی را برای مبلغان فراهم می‌آورد و می‌توانند در کنار نشر عبادات و فضیلت‌های دین، ذهن و فکر مردم را سرشار از اطلاعات مفید و مطلع از رویدادهای حساس زمانه و به‌نوعی واکسینه سازی در برابر تهاجمات و القائات دشمنان کنند.

  حوزه