به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز علی گلمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه دراهواز بابیان اینکه شرایط خاص استان ایجاب می کند که در صنعت انرژی متفاوت باسایر استانها باشیم، اظهار کرد: از روزهای اول مدعی این بودم که تاجایی که امکان دارد باید از سرمایه های فکری منطقه استفاده شود زیرا حق مردم است و به نوعی کمک به منافع ملی است در هر جای دنیا اشتغال بومی ها به سود کشور است.

وی افزود: سالیان سال این کم توجهی در بهره گیری از سرمایه های ملی مشهود است، در صورتی که نیروی کار بومی تواناتری را در اختیار داریم.

نماینده مردم بندرامام، ماهشهر، امیدیه و هندیجان بااشاره به اینکه اما بحث مدیریت یک بحث متفاوت است اگر مشاهده شود گفت: مدیری قوی بومی در صنعت پتروشیمی و نفت توان بیشتری دارد و به منطقه کمک کند، حتما اصلاحات مدیریتی انجام خواهد شد.

گلمرادی در خصوص مشکل آب اظهار کرد: مشکل مدیریت منابع آب کشور مربوط به امروز و فردا نیست و مدیریت مطلوبی را شاهد نبودیم.وجود سدهایی که کارشناسی نیستند و سد گتوند مشکلات جدی دارد، و این موضوع را در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دادیم.
وی یکی از عوامل موفقیت کشورها احزاب هستند افزود: اما در کشور ما عامل عقب ماندگی شده است دلیل نمی شود اگر کسی گرایشات سیاسی داشته باشد چشم و گوش بسته در اختیار آن حزب قرار بگیرد برای همین عامل از همان ابتدا به عنوان مستقل وارد لیست شدیم.

گلمرادی ادامه داد: دوستان ما را در لیست امید قرار دادند در مرحله دوم در لیست امید قرار گرفتم. به این باورم که راه نجات کشور پرهیز از این گونه موضوعات است زیرا کشور دیگر ظرفیت اشتباهات مدیریتی را ندارد.

نماینده مردم بندرامام، ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: قرار نیست مشغول جناح بندی باشیم و از مسایل مهم غافل بمانیم.

گلمرادی درخصوص ریزگردها و اتفاقات اخیر عنوان کرد: بیانگر ناتوانی و بی برنامگی مدیران استان است.

وی بااشاره اینکه عراق با وجود مشکلاتی که دارد، اما به آب و‌برق آنها در اثر ریزگردها خللی وارد نشد، گفت: مجمع نمایندگان از همگرایی خوبی برخوردار است زیرا و فهمیدیم که باید متفاوت از گذشته در خدمت مردم و مطالبه گر باشیم.

نماینده مردم بندرامام، ماهشهر، امیدیه و هندیجا بابیان اینکه بهداشت و درمان استان وضعیت خوبی ندارد، از همان ابتدا در بحث تغییر مدیران حوزه بهداشت استان ورود کردیم، تصریح کرد: اگر خواهان تحول در استان هستیم باید به حوزه مدیران و تغییر آن ها ورود کنیم.

گلمرادی ادامه داد:تغییرات خوبی در حوزه بهداشت و‌درمان ماهشهر در حال انجام است، به دنبال احداث بیمارستان سوانح سوختگی در کمیسیون هستیم.

وی بیان کرد: تازمانی که مشکلات کشور حل نشود در هیچ جناحی ورود نمی کنم، من وامدار سوگند نامه مجلس و خدمت به مردم هستم.

نماینده مردم بندرامام،ماهشهر، امیدیه و هندیجان افزود: از جدیت و‌تلاش ها مقتدایی استاندار سابق خوزستان نباید چشم پوشی کرد، وی به خاطر امتیازات استانی با مسئولان کشوری برخورد کرد و شرایط به گونه ای شد که دولت تحمل ادامه کار با وی را نداشت.
گلمرادی با اشاره به اینکه استان ما بسیار عقب است و نیاز به کار بیشتر دارد گفت: باید متفاوت کار کرد و‌تغییر رویه در فعالیت ها در نظر گرفت.

وی عنوان کرد: مجمع نمایندگان خوزستان اگر به دنبال توسعه استان هستند باید در مطالبه گری جسورانه بخواهند تا از ظرفیت های عراق استفاده شود، از صنعت نفت صنایع پایین دستی را مطالبه کنیم. این کوتاهی مدیران اجرایی خوزستان است.

وی اظهار کرد: مجمع نماینده ها وظیفه خود را خوب انجام نداده اند، زیرا صنایع، مشکلات و آلایندگی ها برای استان است اما خوشبختی و رونق برای استانی دیگراست.

گلمرادی بابیان اینکه امروز عصر دانایی و ‌دانش محوری است.تصریح کرد: گزارشی تهیه کردیم در این خصوص که ریزگردها باعث تعطیلی مدارس شده است، و دولت موظف به پیدا کردن راه حلی در این راستا است.
نماینده مردم بندرامام، ماهشهر،امیدیه هندیجان عنوان کرد: وزارتخانه تصمیم گرفت به جای حیدر بهمنی جایگزینی انتخاب کند اما این موضوع کماکان مسکوت است. و اکنون مدیریت ملی حفاری با حضور بهمنی در حال ادامه حیات است.

گلمرادی بابیان اینکه موضوعات اجرایی کشور را نمی توان با کت و‌شلوار سیاسی حل کرد، اظهارکرد: باید از ظرفیت متخصصان در مسائل تخصصی استفاده شود، بازی های سیاسی را وارد عرصه تخصصی نکنیم. مشکل کشور این است که همه می خواهند سیاسی باشند.

وی ادامه داد: همه انتقادهای ما بر صنعت، آن امکانات و‌خدمات در قبال استخراج ثروت ها است اما به سود استان هزینه ای صورت نگرفته است و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و در مجلس بررسی خواهد شد.

گلمرادی در رابطه با اتفاقات تغییرات افزود: مدیریتی استان مجمع نمایندگان درباره آن بحث دارد، استاندار حق تغییر و جابجایی مدیران را دارد.

نماینده مردم بندر امام، ماهشهر، امیدیه و هندیجان در ادامه گفت: اما واقعیت این است متاسفانه در موارد زیادی عزل و نصب ها سلیقه ای است. ما به لحاظ قانونی دو ‌وظیفه بیشتر نداریم، تدوین و ‌نظارت قانون اجرایی دیگر وظیفه است.

گلمرادی تصریح کرد: ما نمی توانیم به استاندار بگوییم که این مدیر یا فرماندار را بر منصب قرار بدهد. ما بر این تغییر و تحولات نقد داریم.

وی اظهار کرد: با آزمون و‌خطا نباید به فکر حل مشکلات استان باشیم، شاخص های مدیران باید در نظر گرفته شود سپس بر منصب قرار داده شود.