به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا در سفر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به شهرستان گتوند، ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت ۲ گتوند، طرح گازرسانی به روستاهای چغامله و سله چین در بخش مرکزی و همچنین ساختمان عملیاتی اداره گاز گتوند افتتاح شد.
*افتتاح پروژه ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت ۲گتوند
پروژه ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت ۲گتوند با مساحت ۵۰۰ مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده است و برای ساخت و تجهیز آن بالغ بر۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
فرماندار گتوند در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی ساخت این مرکز در سال ۹۱ شروع شده بود و با بهره برداری از آن هشت هزار نفر جمعیت شهری و پنج هزار نفر روستایی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب قرار گرفتند.
علی خدری غریبوند با بیان اینکه زمین این مرکز خدمات جامع سلامت از سوی خیرین شهرستان گتوند اهدا شده است ،افزود:در این مرکزخدمات پیشگیری ، درمان، دندانپزشکی، بهداشت محیط ، مشاوره ، بهداشت خانواده و واکسیناسیون به مراجعه کنندگان ارائه می شود.
وی گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سطح یک به جمعیت زیر پوشش شهرستان گتوند سه پزشک عمومی ، ۲ ماما و یک کاردان همچنین هفت کارشناس بهداشت خانواده و پیشگیری و سایر کارکنان مربوطه در این مرکز مشغول شده اند.
*افتتاح طرح گازرسانی به روستاها
طرح گازرسانی به روستاهای چغامله و سله چین در بخش مرکزی شهرستان گتوند با بیش از ۱۱هزار و ۷۳۳متر شبکه گذاری، ۲۲۲انشعاب و اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد و ۳۳۸میلیون ریال از اعتبارات ملی عصر پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این پروژه یکهزارنفر شامل ۲۵۰خانوار از نعمت گاز بهرمند شدند.
*افتتاح ساختمان عملیاتی اداره گاز گتوند
استاندار خوزستان همچنین در این سفر ساختمان عملیاتی اداره گاز گتوند را که با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد ریال از اعتبارات ملی ساخته شده افتتاح کرد.
ساختمان اداره گار گتوند در زمینی به مساحت ۲هزارمتر مربع،با یکهزار و ۳۵۰متر مربع زیربنا و با امکانات ۱۶ اتاق اداری،سالن کنفرانس،سالن مشترکین ،انبار و کارگاه در سه طبقه ساخته شده است.
*بازدید از استخر سرپوشیده گتوند
استاندار خوزستان از استخر در دست ساخت انقلاب گتوند بازدید کرد و ضمن بررسی مشکلات این استخر به مردم شهرستان قول داد با رفع مشکلات این استخر در ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.
شریعتی با بیان اینکه محدودیت های مالی در سال های اخیر باعث به تاخیر افتادن راه اندازی این استخر شده بود گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح های شهرستان است و باید در اولویت قرار گیرد.
استخر انقلاب گتوند با یکهزار و ۴۷۰ مترمربع زیربنا، با ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که برای ساخت آن ۲۵میلیارد ریال تاکنون هزینه خواهد شد.
*بازدید از سد گتوند علیا
استاندار خوزستان پس از بازدید از بدنه،دریاچه و نیروگاه سد گتوند علیا از نزدیک با مشکلات این سد آشنا شد.
شریعتی در این بازدید قول داد به منظور بررسی مشکلات این سد دوم فروردین ۹۶ به گتوند سفر کند.
عملیات احداث سد گتوند علیا بزرگترین سد خاکی ایران در شمال خوزستان از سال ۱۳۷۶شروع و آبگیری آن از مرداد سال ۹۰ آغاز شد. سد گتوند در ۱۰کیلومتری شمال شرقی گتوند ساخته شده است و اهداف اصلی اجرای طرح گتوندعلیا، ذخیره سازی بیش از پنج میلیارد مترمکعب آب و تنظیم آن برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان ، همچنین تولید سالانه چهار هزار و ۲۵۰ گیگاوات ساعت برق پاک است.
به گزارش ایرنا سفر استاندارخوزستان در آخرین روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ نخستین سفر رسمی وی به گتوند بوده و قرار است در دوم فروردین ماه ۹۶ وی بار دیگر به منظور بررسی مشکلات رودخانه کارون،ناحیه صنعتی و سد گتوند علیا به این شهرستان سفر کند.
رفع محرومیت ،توسعه اقتصادی و رفع مشکلات مردم از جمله اهداف سفر های غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان به شهرها و روستا های استان است.
شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز ۴۵ روستا می باشد.