رئیس اداره دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۱ هزار و ۷۶۵ نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. در این بین ۳۸ هزار و ۲۶۱ نفر پایه دهم، ۳۷ هزار و ۳۹۷ نفر پایه سوم، ۲۶هزار و ۱۰۷ نفر در پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

 

 

به گزارش خوزپرس، ولی الله احمدی  امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان بابیان اینکه سال گذشته ۶۶ هزار نفر در کنکور حضور داشتند که ۳۵ درصد در جنس دختر و ۳۹ درصد در جنس پسر قبول شدند. اظهار کرد: در سال آینده حداقل ۶۶ هزار نفر شرکت کننده خواهیم داشت که از این تعداد ۳۸ درصد فقط در اختیار ما هست و مابقی افرادی غیر در اختیار هستند.

 

وی گفت: هم اکنون ۲۸ درصد دانش آموزان فوق در رشته ریاضی فیزیک، ۵۴.۵ در رشته علوم انسانی، ۱۶.۵ درصد علوم تجربی و یک درصد در علوم هنری و معارف اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس اداره دوره دوم متوسطه  آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۱ هزار و ۷۶۵ نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. در این بین ۳۸ هزار و ۲۶۱ نفر پایه دهم، ۳۷ هزار و ۳۹۷ نفر پایه سوم، ۲۶هزار و ۱۰۷ نفر در پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

احمدی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد کنکور و بررسی راهکارها برای رسیدن به نتایج مطلوب، دریافت گزارش مناطق برای بهبود جایگاه کنکور، گتوند مقام اول کنکور را در سطح استان کسب کرد عنوان کرد:  با تشکیل جلسات هم اندیشی تجربیات آنها را منتقل کردیم، برگزاری همایش های مشاوره ای، کاهش اضطراب تست زنی، روانشناسی و کنکور از جمله اقدامات انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: آدرس کلیه پایگاه های مطالعاتی کنکور که ۸۰ واحد در استان هستند برای دختران یک پایگاه و برای پسران هم یک پایگاه در هر منطقه تعیین کردیم تا در ایام تعطیلات نیز امکان مطالعه داشته باشند.

 

رئیس اداره دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش خوزستان افزود:  توزیع ۲۶ هزار برگ بروشور و پنج هزار و ۶۰۰ جلد کتاب سوالات نهایی بین دبیرستان ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده است. ۱۸  هزار ساعت آموزش توسط خیران آموزشی انجام دادیم.