سیما جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک، اظهار کرد: خانواده‌ها در روز چارشنبه آخر سال فرزندان را همراهی کرده و مانع از انجام رفتارهای مخاطره آمیز آنها شوند.

وی افزود: در صورت عدم همراهی والدین با فرزندان گروه همسالان جایگزین خانواده شده که نشاط و شور جوانی خود عاملی برای بروز اتفاقات خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت اندیمشک گفت: پیشگیری از حوادث تلخی مانند حوادث چهارشنبه سوری، مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

جمشیدی ایمن‌ترین روش برای حفاظت از فرزندان را در مقابله با خطرات روز چهارشنبه‌سوری همراهی، نظارت و راهنمایی خانواده‌ها به فرزندان دانست و بیان کرد: آگاه‌سازی و آموزش نوجوانان و جوانان یک ضرورت مهم در جامعه امروز است.

وی خاطرنشان کرد: در روند آگاه‌سازی باید به شخصیت فرزندان احترام گذاشت و از جریحه‌دار کردن غرور این عزیزان پرهیز کرد.

جمشیدی بهترین درمان را پیشگیری از وقوع حادثه دانست و تصریح کرد: آگاهی بخشی از خطرهای چهارشنبه سوری و شیوه مقابله با این خطرها احتمال بروز حوادث تلخ را در آخرین روزهای سال کاهش خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت اندیمشک شایع‌ترین حادثه‌ای را که معمولا در چهارشنبه آخر سال رخ می‌دهد، سوختگی درجه یک است، اضافه کرد: سوختگی‌های درجه ۲ و درجه ۳ نیز که از شدت بیشتری از سوختگی برخوردار بوده در حوادث چهارشنبه‌سوری، صحنه‌های دلخراشی به وجود آورده که نشان از اهمیت موضوع آموزش به فرزندان برای جلوگیری از مخاطرات این روز است.