به گزارش خوزپرس از اهواز به نقل از روابط عمومی فرمانده انتظامی خوزستان، سرهنگ شاهین حسنوند بااشاره به اینکه در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی غیر واقعه‌ای وجود دارد و معلوم نیست فروشنده کیست و در کجا قرار دارد اظهار کرد: برخی از مجرمین سایبری با ارائه کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز (تورهای مسافرتی، سبد کالا، البسه، کیف و کفش، لوازم خانگی) به قصد تطمیع شهروندان اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

وی افزود: آنها از خریدار می‌خواهند تا بخشی یا نیمی از پول را واریز و باقی مانده آن را پس از تحویل کالا بپردازند ولی با پرداخت پول دیگر پاسخ‌گو نبوده و خبری از کالا نیست.

رئیس پلیس خوزستان ادامه داد: این فضا، رقابتی مناسب برای رونق کسب و کار است و فروشندگان محترم قبل از فعالیت بایستی نسبت به گرفتن مجوز یا همان نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) اقدام نمایند و در جهت ارائه بهتر کالا در این فضا به شهروندان گرامی تلاش کنند.

سرهنگ حسنوند، به کاربران و شهروندانی که قصد خرید به صورت اینترنتی را دارند متذکر شد: خرید آنلاین کم هزینه، راحت و کاربردی است. قبل از خرید داشتن یک سیستم بروز رسانی شده بهترین راه مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها است‌.
وی عنوان کرد: در انتخاب فروشگاه اینترنتی با دقت و تأمل لازم رفتار کنند کالایی که قصد خرید آن‌را داریم ویژگی‌های آنرا بشناسیم‌، اگر از محصولی راضی نیستید آیامی‌توانید آن‌را عودت و پول خود را دریافت کنید، در حفاظت از اطلاعات حساب‌های خود حساس باشید سعی کنید اطلاعات بانکی خود را در بستر نامه الکترونیک ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان اظهارکرد: مگر این‌که با فرد مخاطب در تماس بوده و از صحت آدرس وی مطمئن شوید، حتمأ از فروشگاه‌هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به سایت پلیس فتا، آموزش و سایت ای‌نماد مراجعه و راهنمایی لازم را کسب کنید تا در این ایام پایانی سال خریدی راحت، به صرفه و خوب داشته باشید.