به گزارش خوزپرس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر امروز در سالن امام حسین (ع) فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، بابیان اینکه گشت‌های آشکار و پنهان به ویژه در بافت مرکزی را در ایام قبل و بعد عید نوروز خواهیم داشت، اظهار کرد: یک صد و ۸۴ نقطه کانکس و چادر نوروزی به ویژه در ورودی شهرها، مناطق زیارتی و سیاحتی به منظور ارائه خدمات بیشتر به مردم مستقر شد.

وی افزود: شعار نوروز سال ۹۶ نیروی انتظامی آرامش بهاری همراه با قانونمندی و نظم اجتماعی است که طبیعتاً همه مردم و آحاد جامعه می‌توانند در تأمین امنیت و حفظ آرامش با رعایت قوانین نقش مثبتی ایفا کنند.
فرمانده انتظامی خوزستان بابیان اینکه  ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور و مرحله دومی از حضور این کاروان‌ها آغاز شده و عمده قوا در این روزها به استان خوزستان می‌آیند گفت: جریان فرهنگی راهیان نور یکی از پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین موضوعات این حوزه در کشور است.
سردار اسحاقی عنوان کرد: چهارشنبه آخر سال یکی از موضوعات مهم است و سفرهای نوروزی نیز یکی دیگر از مسائلی خواهد بود که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد زیرا که در سال‌های گذشته متأسفانه منجر به حوادث تلخ رانندگی شده است.
وی  اظهار کرد: برخی مواقع این تبعات منفی که در سالیان گذشته دیده‌ایم به دلیل بی توجهی به آنا دوباره تکرار و ایامی که برای طراوت و نشاط است به ایام حزن، اندوه و نگرانی تبدیل می‌شود.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه هیچ حاجت و شفایی در رفتارهای غلط چهارشنبه سوری نیست و عمدتاً باعث حوادث تلخ و ناگواری می‌شود که حداقل نیز احساس آسایش مردم را به هم زده‌اند افزود: بنابراین توصیه ما این است که اگر باز هم کسی بخواهد به سنت عمل کند باید به این نکته توجه داشته باشند که موضوع شادی‌های این ایام باید خانواده و محله محور باشد.

وی یادآور شد: حضور در اماکن عمومی برای ابراز شادمانی اصلا مباه و مجاز نخواهد بود و طبیعی است که مورد تذکر پلیس قرار خواهند گرفت.
وی گفت: پیشاپیش از حسن همکاری خوب و شایسته مردم فهیم استان خوزستان به ویژه نوجوانان و جوانان در مشارکت مطلوب برای حفظ نظم، آسایش و آرامش مردم تقدیر و تشکر می کنم.

سردار اسحاقی تأکید کرد: قطعا با کسانی که این نظم و آرامش را مخدوش کند، برخورد می کنیم؛ هم با خود افراد برخورد و هم اینکه تا پایان تعطیلات خدمت آنها خواهیم بود.
وی بیان کرد: رویکرد پلیس در همه موضوعات این است که مسائل اجتماعی را در همین سطح نگه داشته و در رده خودش حل کند و اصلا نسبت به تبدیل چنین موضوعاتی به مسئله امنیتی یا انتظامی اقدام نمی کنند.
فرمانده انتظامی خوزستان یادآور شد: در خوزستان موضوعی امنیتی وجود ندارد و بیش از پنج میلیون نفر جمعیت این استان با قومیت و فرهنگ های متفاوت در عین داشتن منافع مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

فرمانده انتظامی استان درخصوص برخورد با رانندگان متخلف گفت: تشدید برخورد با تخلفات رانندگی را در محورهای شهری و برون شهری خواهیم داشت که سرقت و سبقت که علت ۳۰ درصد از حوادث جرح و فوت را شامل می شود، بیشتر مورد برخورد قرار می دهیم.
فرمانده انتظامی خوزستان از رشد وقوع جرائم در استان کنترل و مهار و در برخی شاخص ها کاهش داشتیم خبرداد و اظهار کرد: می توان به کاهش سه درصدی سرقت به عنف اشاره کرد.

سردار اسحاقی ادامه داد:  وقتی کشفیات افزایش پیدا کند، به صورت خودکار مجرمانی که دستگیر می شوند یعنی فرصت تکرار جرم توسط این عناصر کنترل شده و نتیجه آن کاهش وقوع جرائم در حوزه های مختلف است.

وی در خصوص کشف و ضبط مواد محترقه عنوان کرد: ۱۷ هزار قطعه مواد محترقه طی روزهای اخیر در خوزستان کشف شده گفت: ۱۱ نقطه از شهر اهواز در طرح پارکبان مکانیزه رفته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص مسئله نزاع های قومی در پتک شهرستان باغملک با بیان اینکه در شورای تأمین تصمیم گرفته شده که دو نفر سخنگو باشند تا اصحاب رسانه از سرگردانی در بیایند و انسجامی در این زمینه داشته باشیم. تصریح کرد: در واقع بنا شد تا خود استاندار و یا معاون امنیتی استانداری مصاحبه کند و اصلا بایکوت رسانه ای راجع به موضوع اختلافات قبیله ای در پتک شهرستان باغملک نداریم.
سردار اسحاقی بااشاره به اینکه  بیش از ۲۲ ماه است که این اختلافات قومی در این روستا رخ داده مردم و اهالی روستاها وارد نزاع شده اند گفت: ولی طی این روزها تاکنون نیز ظاهرا توفیقات خوبی حاصل شده یعنی طی این روزهای اخیر شاهد اتفاق تازه ای نبودیم.

وی همچنین به موضوع دستگیری های شهرداری اهواز اشاره کرد و افزود: داستان تحقیقات شهرداری همچنان ادامه دارد و امیدواریم افرادی که در حق مردم اجحاف کردند به مجازات برسند

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: وقتی پرونده به مرحله ای برسد که قاضی بتواند مصاحبه در این خصوص داشته باشد قطعا اطلاع رسانی می شود.