به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای راهیان نور خوزستان که  در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با اشاره به سفر کاروان های راهیان نور در ماه های آخر سال به خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این حجم عزیمت به خوزستان  در بازه زمانی محدودی در کمال آرامش انجام می‌شود انتظار می ‌ود کاروان‌های راهیان نور با کمترین خطر مواجه شوند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی  برای فراهم کردن شرایط لازم کاروان راهیان نور تمام امکانات خود را بسیج کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌هایی که در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی انجام شد پیشنهاد کرد: به من منظور فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای مسافران راهیان نور همان کارها و فعالیت‌هایی که برای مراسم اربعین انجام می‌شود در این مورد نیز انجام شود.

 شریعتی ادامه داد: دو پایانه مرزی چزابه و شلمچه را بین ۲۸ شهرستان تقسیم کنیم و برخی از شهرستان‌ها را به عنوان معین دو مرز تعیین کنیم.

وی گفت: با مشخص شدن شهرستان‌های معین امکانات این شهرستان نیز بسیج شده و بر اساس اولویت‌بندی خودشان را برای همکاری با کاروان‌های راهیان نور مسئول بدانند.

شریعتی از فرماندار شهرستان‌های معین درخواست کرد: امکانات خود را با کمترین ریسک در اختیار کاروان‌های راهیان نور بگذارند و چنانچه مسئول دستگاهی  شهرستان در این زمینه کوتاهی کند پذیرفته شده نیست و به ما اطلاع دهند.

وی درخواست کرد: برای هر کدام از یادمان‌ها ۳ الی ۴ شهرستان به عنوان معین مشخص شود و در این خصوص معاونت عمرانی استانداری پشتیبانی کند.

شریعتی با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین را به شکل مرتب پس از پایان مراسم اربعین انجام دادیم ابراز امیدواری کرد: جلسات کاروان‌های راهیان نور را به منظور هماهنگی‌های بیشتر بلا فاصله پس از بازگشت کاروان با استان‌های خود انجام دهیم.

وی تاکید کرد: به طور حتم با برگزاری مرتب جلسات راهیان نور به صورت ماهانه تمام مشکلات مربوط به این جریان حل خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه بخش فرهنگی شهرداری‌ها هیچ‌گونه تبلیغاتی در سطح شهرها  در خصوص کاروان‌های راهیان نور انجام نداده است بیان کرد: هیچ نمادی مبنی بر اینکه خوزستان میزبان راهیان نور است به چشم دیده نمی‌شود.