رئیس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: هم اکنون در حال انجام مذاکرات با مدیرکل و هیئت بسکتبال استان هستیم تا این سالن را در اختیار هیئت اهواز نیز قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، سید علی حسینی روزگذشته جمعه ۲۰اسفندماه در مراسم اختتامیه مسابقات بسکتبال بانوان اهواز بابیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص دادند اظهارکرد: در عین حال آموزش و تربیت نیمی دیگر از جامعه را هم برعهده دارند؛ همین موضوع موجب اهمیت جایگاه بانوان در جامعه را نشان میدهد.
وی افزود: برای بسکتبال نیز تاکنون سالن ۲۲ بهمن در خدمت هیئت استان بوده و امیدوارم تا سال آینده بتوانیم بخش اعظمی از این سالن را در اختیار ورزشکاران اهوازی به ویژه بانوان قرار بدهیم.

وی گفت: هم اکنون در حال انجام مذاکرات با مدیرکل و هیئت بسکتبال استان هستیم تا این سالن را در اختیار هیئت اهواز نیز قرار بدهند.

رئیس اداره ورزش وجوانان اهواز بااشاره به اینکه بسکتبال در اهواز چندسالی تعطیل و راکد بوده است گفت: گه گاهی از طریق هیئت استان مسابقات مقطعی در سطح استان برگزار می شد ولی حدود هشت ماهی هست که هیئت آن را برای اهواز فعال و راه اندازی کردیم.

حسینی عنوان کرد: جلسات متعددی با هیئت بسکتبال اهواز تشکیل و هدفگذاری های بسیاری را نیز برای آنها انجام دادیم. که می توان به استعدادیابی و راه اندازی لیگ های رده های مختلف سنی در اهواز اشاره کرد.
وی تصریح کرد: هیئت بسکتبال اهواز در مقوله هدفگذاری ها به خوبی توانست کارهای خودرا اجرایی و موفقیت هایی کسب کند.

رئیس اداره ورزش وجوانان اهواز ادامه داد: برگزاری مسابقاتی را در رده های مختلف پیشکسوتان، نوجوانان و جوانان و همچنین راه اندازی حدود هفت آکادمی یا مدرسه بسکتبال از جمله مدرسه حدادی با حدود ۲۰۰ ورزشکار را در اهواز داشته است.

حسینی بیان کرد: حضور هیئت اهواز در لیگ های مختلف استانی و کشوری از دیگر موفقیت های این هیئت است.

وی ادامه داد: این هیئت در حال برداشتن گام خوبی است و در لیگ استان که قبلا مقامی نداشتند، امسال بعد از مدت کوتاهی از راه اندازی هیئت، تیم بانوان به مقام نایب قهرمانی استان رسیده است.

رئیس اداره ورزش وجوانان اهواز با اشاره به اینکه جلسات متعددی با اعضای شورای شهر اهواز برگزار و قول های مساعدی نیز داده شد، اظهارکرد: در زمینه ساختار ورزش و جوانان از جمله بانوان باید اماکن موجود در اهواز باید آنها متعلق به اداره ورزش و جوانان باشند که با همت مدیرکل توانستیم تعدادی از آنها را جذب کنیم.
*تقاضای حمایت های بیشتر از مسئولان شهری و استانی داریم
فروغ شمالی نسب در این مراسم بابیان اینکه این مسابقات با حضور شش تیم از یک اسفند ماه شروع و هفته ای دو تیم باهم مصاف می کردنداظهارکرد: این پیکارهای نیز به صورت دوره ای دراهواز برگزار شده است.

وی گفت در پایان این رقابت ها نیز تیم نظام مهندسی موفق به کسب سکوی قهرمانی شده و تیم های بسکتبال اهواز و تیم حفاری به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
نائب رئیس هیئت بسکتبال اهوازبیان کرد: مشکلات بسیاری داریم که از آن جمله می توان به فعالیت کم این هیئت در سطح شهرهای دیگر استان اشاره کرد.

شمالی نسب بااشاره به اینکه با دست خالی تمرینات خود را ادامه و نسبت به برگزاری مسابقات مختلف اقدام می کنیم اظهار کرد: بنابراین از مسئولان شهری و استانی تقاضای حمایت های بیشتری داریم.
وی عنوان کرد: یک تیم از شهر اهواز باید در سطح ملی در لیگ بسکتبال داشته باشیم و برای همین هم تقاضا داریم که مسئولان حمایت های بیشتری را از هیئت بسکتبال اهواز داشته باشند.