به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، آیت الله جزایری عصر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان با اشاره به اینکه روحانی یک عالم دینی است قاعدتاً انتظارات از وی بالا است و یکی بر حسب مسئولیت قانونی و یکی بر حسب جایگاه و عالم دینی بودن وی است.
وی بابیان اینکه حل مشکلات و معضلات یکی از اهداف اصلی و جزو آموزه های دینی ما است، عنوان کرد: عالمان دین وارثان دین هستند و این ویژگی رحمت، خیر و نفع داشتن برای همه امت را ان شاء الله با عنایات خدا، توجهات حضرت ولیعصر (عج) نسبت به خادمان خود به خوبی دنبال می کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: ان شاء الله شاهد حل مشکلات باشیم و رأس همه مشکلات خوزستان مسئله ریزگردها است که واقعا هم کار بسیار بزرگی است.
آیت الله جزایری با بیان اینکه از زبان وزیر جهاد کشاورزی شنیدم که موضوع به وی واگذار شده و مطالعاتی را انجام داده گفت: از دو هفته قبل با همکاران خود به خوزستان آمده و بنای استقرار در استان را داشتند.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات ریزگردها از سپاه، خاتم الانبیاء، ارتش، تمامی دستگاه های اجرایی، دولتی، خصوصی، مؤسسه های خیریه و مردم نیز باید کمک گرفت.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اشاره به اینکه با صدها هزار هکتار بیابان مواجه هستیم و کار سنگینی باید انجام شود تصریح کرد: با خشکسالی مواجه ایم و این مسئله ریزگردها شدت پیدا می کند.
آیت الله جزایری درخصوص مالچ پاشی گفت: یک شرکت های ایرانی برای مالچ گیاهی اعلام آمادگی کرده اند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود از معاون اول رئیس جمهور تقاضا دارم تا برای مبارزه با این نوع حوادث به ویژه گرد و غبارها یک ردیف بودجه داشته باشیم که همه ساله تا به ثمررسیدن نتیجه حل مشکل ریزگردها استمرار داشته باشد.