به گزارش خوزپرس از دزفول، عباس پاپی‌زاده صبح امروز در نخستین کنگره دو سالانه جندی شاپور دزفول اظهار کرد: با برگزاری کنگره جندی‌شاپور یک موضوع تاریخی مهم فراموش شده را یادآور خواهیم شد.

وی افزود: اگر تاریخ به درستی بیان شود نسل و به نسل آینده انتقال یابد شاهد اعتماد به نفس نسل آینده خواهیم بود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه جندی‌شاپور دزفول نقطه عطف فراموشی است گفت: ابر قدرت‌ها به دلیل سابقه تاریخی علم اندوزی ملت ایران است که از ما حساب می‌برند.

وی گفت: ما باید در زمینه ثبت آثار فرهنگی کوشا بوده و اگر نمی‌خواهم بگوییم که میراث هم‌چنان در خواب است اما کشورهای همسایه آثار ملی و فرهنگی کشور را به نام خود ثبت می‌کنند.

همچنین دبیر  بیان کرد: به زودی دانشگاه جندی‌شاپور باستان در صدر نخستین دانشگاه‌های جهان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امروز به فاصله دراز آهنگ یک‌هزار و ۸۰۰ سال و به برکت حرکت خردمندانه نیاکان گردهم آمدیم تا خاطرات علمی و مجاهدات علمی دانشمندان را پاس بداریم.

محمد رضا عصاری افزود: در حرکت در مسیر سیانت از این گنجینه کاوش و مستندسازی از عیان دانشگاه جندی‌شاپور آغاز شده  و در زمانی کوتاه نتایج مطلوبی از کاوش به‌دست آمد.

وی گفت: دانشگاه جندی‌شاپور در سال ۲۷۱ میلادی به همت نیاکان این ملک بنا شده و امیدوارم میراث‌دار شایسته‌ای برای آن باشیم.

دبیر  کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور دزفول در پایان تصریح کرد: ۲۰۰ مقاله از سراسر جهان دبیر خانه کنگره دریافت کرده و ۸ کتاب نیز تالیف شده است.

 

انتهای پیام