دکتر علی کرم پور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر، اظهار داشت: اولین دوره مسابقات رباتیک کارون کاپ به میزبانی استان خوزستان و با حضور  ۱۹۳ تیم در قالب ۱۳ لیگ دانشجویی و دانش آموزی به‌صورت کشوری در اهواز برگزار شد.

وی افزود:  در این مسابقات با توجه به حضور دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر تهران، دانشگاه آزاد نجف آباد و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور باعث شد تا رقابتی بسیار سخت در این دوره مسابقات صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شوشتر بیان کرد: تیم دانشگاه علمی کاربردی آذین شوشتر موفق به کسب عنوان نخست در لیگ ربات‌های نمایشی کاربردی با موضوع آزاد در کشور شد و این حاصل زحمات دانشجویان و مجموعه رباتیک این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: این مسابقات برای اولین بار در استان خوزستان برگزار شد و دانشگاه علمی کاربردی شوشتر در نخستین حضور خود در مسابقات مذکور بهترین نتیجه یعنی مقام اول کشور را کسب نموده است.

دکتر کرم پور با اشاره به ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و اساتید خاطر نشان کرد: کسب این جایگاه باعث گردید تا از این دانشگاه جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی رباتیک که در تیرماه سال ۱۳۹۶ دراستان مرکزی برگزار می‌شود دعوت گردد  که این خود باعث ایجاد انگیزه مضاعف در اساتید و دانشجویان جهت مشارکت فعال در کلاس های رباتیک و فعالیت های اثربخش مرتبط با مسابقات آتی شده است.