مدیرکل سابق ورزش وجوانان خوزستان تصریح کرد:سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه، یک دوران طلایی در ورزش است و البته به شرطی که مدیران استانی و همچنین وزارت ورزش و جوانان به صورتی برنامه ریزی کنند که بتوانند از آن استفاده کنند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خوزپرس از اهواز، فرامرز کیانی زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که روزگذشته شنبه در تالارکتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد،با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان طی چند سال گذشته، برنامه مداری و هدف گذاری را سرلوحه کار خود قرار داده بود اظهارکرد: سعی ما این بود که با ایجاد محیطی همراه با آرامش کارمان را پیش ببریم، چرا که همان طور که می دانید ورزش پر از حاشیه است و اگر مدیری به این حاشیه ها دامن بزند، شرایط بدتر می شود.

 

وی افزود: به هر حال ما تلاش کردیم به تنش ها دامن نزنیم و خدا را شکر فکر می کنم در این بخش نیز تا حدود زیادی موفق عمل کردیم.

 

مدیرکل سابق ورزش وجوانان خوزستان یکی از اقداماتی که ما طی این سال ها انجام دادیم، هدف گذاری برای هیات های استانی بود، تصریح کرد: تمام شاخص های مدنظر وزارت ورزش و جوانان را برای ارزیابی مشخص کردیم و با هدف رشد، در آن آیتم ها کارمان را دنبال کردیم و این کار در سال های ۹۳ تا ۹۵ برای ورزش و جوانان خوزستان اتفاق افتاد.

 

کیانی زاده ادامه داد: ما این هدفگذاری را در شرایطی انجام دادیم که وضع مالی اداره کل ورزش و جوانان خیلی بد بود و شاید هر مدیرکلی در این شرایط جای من بود، چنین جلساتی را با هیات های ورزشی برگزار نمی کرد ولی ما برای این که انگیزه ایجاد شود و هیات ها نیز از روزمرگی خارج شوند، این جلسات را برگزار کردیم و کارمان هم نتیجه داد. البته باید بگویم ما این هدفگذاری را برای تمام حوزه ها انجام دادیم.

 

وی با اشاره به برخی اقداماتش در ورزش و جوانان خوزستان، اظهارکرد: تشکیل شورای ورزش و پارلمان ورزش، تجلیل از قهرمانان آسیا و جهان، استفاده از ظرفیت های استانی از نظر مالی و مدیریتی که از جمله اقدامات در این زمینه گرفتن میزبانی مسابقات جهانی پس از داشتن ۱۰۰ سال سابقه ورزشی بود، راه اندازی اداره ورزش و جوانان شهرستان اهواز، توجه به بسیاری از موارد در بخش های زیرساختی و منابع انسانی، استخدام ۱۱۰ کارشناس که فکر می کنم استان خوزستان تا پنج مدیرکل بعدی پس از حیدری نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشد و راه اندازی مجمع خیرین ورزشی ساز، خیرین ازدواج و تعاونی کارکنان از جمله اقدامات انجام شده هستند.

 

مدیرکل سابق ورزش وجوانان خوزستان  ادامه  همچنین به افتتاح ۸۱ پروژه ورزشی را طی سال های ۹۳ تا ۹۵ داشتیم و باید بگویم برخی از این پروژه ها کلنگ آن ها ۲۰ سال پیش زده شده بودند. راه اندازی مجدد پایگاه قهرمانی پس از هشت سال تعطیلی، درمانگاه پزشکی ورزشی و مرکز فیزیوتراپی و افتتاح پیست اتومبیلرانی از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در این مدت بوده است.

 

کیانی زاده اضافه کرد: ما  درآمد ثابت برای ورزش را هم پیگیری کردیم، چرا که اعتقادمان بر این بود که اگر ادعای برنامه مداری داشته باشیم ولی پولی نباشد، نتیجه نمی گیریم و در این راستا به دنبال کسب درآمد ثابت بودیم که اقداماتی چون احداث چندین مغازه را داشتیم.

 

وی درخصوص در حوزه فرهنگی و جوانان نیز باتوجه به آیتم هایی که وزارت ورزش برای ادارات کل فرستاده بود، هدفگذاری و برنامه ریزی کردیم، اظهارکرد: در سال ۹۵ در این حوزه مطمئنا در خیلی از شاخصه ها صد درصد پیشرفت خواهیم داشت.

 

کیانی زاده تصریح کرد: به هر حال تمام این اقدامات منجر به این شد که اداره کل ورزش و جوانان، طی سال های ۹۳ و ۹۴، در کشور برتر شود و در سال ۹۵ نیز این ادعا را داریم که باز هم برتر خواهیم شد.

 

مدیرکل سابق ورزش وجوانان خوزستان بابیان اینکه ماه جاری، ماهی بسیار سخت و پرکار برای ورزش و جوانان خوزستان است، عنوان کرد: هر چند که با افراد قوی که وجود دارد خواهد گذشت؛ ما ۳۰ تا ۴۰ میزبانی کشوری و همچنین دو سه میزبانی بین المللی و جهانی و همچنین همایش علمی کشوری با مشارکت دانشگاه شهید چمران و میزبانی روسای آموزشی استان ها را در پیش داریم و خواسته من از همکارانم این است که همه به مدیرکل جدید کمک کنند تا در این راستا مشکلی پیش نیاید.

 

کیانی زاده به مشکلات مالی به ویژه نقدینگی در استان خوزستان بسیار زیاد است و کارهایی که انجام شدند با حداقل ها انجام شدند اشاره کرد و گفت: خیلی از کارها و ایده هایی هم مدنظرمان بود که نتوانستیم عملی کنیم که از این بابت ناراحت هستیم ولی مشکلات مالی مانع از انجام آن ها شد.

 

وی اظهارکرد: سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه، یک دوران طلایی در ورزش است و البته به شرطی که مدیران استانی و همچنین وزارت ورزش و جوانان به صورتی برنامه ریزی کنند که بتوانند از آن استفاده کنند.

 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان خوزستان بابیان اینکه از زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم شعارمان کار، کار و باز هم کار بود و در طی سه سال گذشته، کمتر به دنبال کارهای تبلیغاتی بودیم، عنوان کرد: من نیز به شخصه به دنبال دوست و رفیق بازی نبودم، چرا که معتقدم این رفیق بازی ها کار مملکت و استان را راه نمی اندازد. همچنین باید بگویم من در این مدت آگاهانه حق کسی را ضایع نکردم.

 

کیانی زاده در پایان سخنان خود اظهارکرد: برای افشین حیدری که چندین سال است با هم دوست هستیم آرزوی موفقیت دارم. در این دو هفته که کمی رقابت هم وجود داشت، کسی از من نشنید که به ضرر حیدری حرفی زده باشم. خواهشم این است که با توجه به این که ما خانواده ورزش هستیم و تعصب این سیستم و دستگاه را داریم، همه کسانی که با من همکاری کردند، به حیدری نیز کمک کنند تا ان شاءالله وضع ورزش خوزستان از آن چه که هست بهتر شود. از تمام کسانی که در این مدت با من همکاری داشتند، قدردانی می کنم.