به گزارش خبرنگارخوزپرس، افشین حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که روزگذشته شنبه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه حوزه ورزش تنها حوزه ای است که نمی توان دور آن دیوار کشید و خودی و ناخودی و غریبه و دوست خطاب کرد اظهارکرد: حوزه جوانان و حوزه فرهنگی، یکی از مهم ترین اهداف والای نظام مقدس اسلام است و وقتی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره می کنند که “اگر من در جایگاه رهبری نبودم، کار فرهنگی انجام می دادم” پس اهمیت حوزه فرهنگی وجوانان بسیار مشهود است.

 

وی بااشاره به اینکه فرامرز کیانی زاده در صحبت های خود از خدمات ارزنده ای که در این مدت در ورزش و جوانان خوزستان اتفاق افتاد، عنوان کرد؛  من به عنوان یک ورزشکار از او تقدیر و تشکر می کنم و همچنین از تمام کسانی که تا به امروز در کنار ورزش ایستاده اند، قدردانی می کنم.

 

مدیرکل جدید ورزش وجوانان خوزستان با بیان اینکه در نظام اسلامی برای رسیدن به صندلی و هیچ جایگاهی هرگز رقابت نداریم، گفت: چرا که جای جای این نظام و تمام کرسی هایی که خدمتگزاران در آن هستند، برگرفته از خون جوانمردانی است که شاید اگر امروز بودند هر کدام‌شان یک وزیر بودند و در یک جایگاه والا به این مردم خدمت می کردند.

 

حیدری اظهارکرد: خوزستان ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی در حوزه ورزش دارد و خوشبختانه استانی جوان است و ما باید برای این بخش از جامعه برنامه داشته باشیم.

 

وی باعنوان اینکه تکلیف وزیر ورزش و جوانان بود که من به استان خوزستان برگردم و در این جا در خدمت شما باشم گفت؛ ان شاءالله با کمک تمام همکارانم و همچنین روسای هیات ها و پیشکسوتان، کار را پیش ببریم و باید بگویم پیشکسوتان جایگاه ویژه دارند و صاحب‎نظر خواهند بود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان  سمن ها و انجمن های مردم نهاد ر دولت های کوچکی دانست و تصریح کرد: باید به آن ها بها داده شود.

 

وی ادامه داد: حوزه جوانان بسیار مهم است و امروز اگر دشمنان انقلاب و اسلام هدفگذاری می کنند، هدف اول  آن ها، جوانان است؛ پس باید در این زمینه برنامه داشته باشیم و برنامه محور نیز حرکت کنیم.

 

حیدری با بیان این که نگاه اول ما توسعه زیرساخت های ورزش استان خوزستان است، گفت: اگر به عنوان فردی که به تازگی وارد استان شده است، به جای جای این استان نگاه کنیم، شاهد هستیم که زیرساخت های ورزش استان، مشکلات بسیار زیادی دارد. پس از ابلاغی که برای من صادر شد، منتظر جلسه معارفه نشدم و به بخشی از شهرستان ها از نزدیک سرکشی کردم. من در ابتدا به شادگان رفتم. باور کنید مشکلاتی که در حوزه ورزش است، نه تنها کیانی زاده و حیدری، بلکه خیلی های دیگر به راحتی نمی توانند آن ها را رفع کنند و همه مسوولان باید نسبت به تعهدات اجتماعی خود احساس مسوولیت کنند و من نیز از تمام آن ها درخواست کمک دارم.

 

مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر امروز تیم فوتبال استقلال خوزستان با اما و اگر راهی مسابقات آسیایی می شود، به خاطر این است که ما هدفمند و برنامه محور عمل نکردیم. اگر امروز در ملاشیه و عین ۲، زیرساخت ورزشی وجود ندارد، به این دلیل است که از ظرفیت صنایع و شرکت های بزرگ برای توسعه زیرساخت ها استفاده نکردیم.

 

وی عنوان کرد: نگاه دوم ما به حوزه جوانان و فرهنگ است؛ ان شاءالله با کمک نهادها و دستگاه هایی که کار فرهنگی می کنند بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان  اضافه کرد: خوشبختانه امروز بین مجمع نمایندگان استان و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تعامل خوبی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: همچنین استاندار پر تلاشی داریم و مجموعه استانداری نیز همگی همراه هستند، پس ما نیز تلاش کنیم تا بتوانیم کارهای بزرگی در استان خوزستان انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید اتفاقات خوبی در برنامه ششم توسعه خواهد افتاد، عنوان کرد: البته به شرطی که بتوانیم این برنامه ها را محقق کنیم.

 

حیدری  همچنین در ادامه اظهارکرد:  نکته حائز اهمیت، تعامل بین دستگاهی است. شاید اگر امروز آقای کیانی زاده از درد ورزش و کمبود و کاستی ها صحبت می کند، به خاطر جزیره ای عمل کردن سال های سال اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است و ما می خواهیم از جزیره ای عمل کردن به سمت تعامل با دستگاه های دیگر برویم.

 

حیدری با بیان اینکه در استان خوزستان ۲۷۱ پروژه ورزشب نیمه تمام وجود دارد اظهارکرد: مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان نقدینگی برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط اعتباری در کشور، باید برنامه ریزی کنیم تا بخشی از این پروژه ها را با ظرفیت بخش خصوصی، بخشی دیگر را با مشارکت با سایر دستگاه ها و همچنین اعتباراتی که می توانیم اخذ کنیم، به سرانجام برسانیم.

 

مدیرکل جدیدورزش وجوانان خوزستان بااشاره به اینکه باید در حوزه ورزش هدفگذاری شود تصریح کرد: امروز اگر ورزشکاران سازمان یافته و سازمان نیافته خوزستان نسبت به جمعیت استان بالغ بر ۴٫۵ درصد است، حداقل به بالای ۸، ۹ درصد در پایان برنامه ششم توسعه برسیم.

 

حیدری بیان کرد: به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان و خادم تمام جوانان خوزستانی، هیات ها و پیشکسوتان، درخواست دارم که همگی کمک کنید.

 

وی تاکیدکرد: حوزه ورزش و جوانان، حوزه مقدسی است و هر کسی که در این حوزه سرمایه گذاری کند، صدقه جاریه است.