معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش گفت: سمن ها جوانانی هستند که آینده کشور باید توسط آن ها مدیریت شود و امروز در قالب تشکل های مردم نهاد دور هم جمع شده اند و نیاز است که به آن ها توجه کنیم. نمی دانم استان خوزستان سمن سرا دارد یا خیر؛ اگر دارد که خوب است، در غیر این صورت ما در برنامه مان داریم که ان شاءالله سال ۹۶ در کل استان ها سمن سرا ایجاد  شود.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خوز پرس از اهواز،امیررضا خادم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که روزگذشته شنبه که در تالارکتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های کیانی زاده، مدیرکل پیشین ورزش و جوانان خوزستان اظهارکرد: کیانی زاده تلاش های ارزشمندی در چند سال حضورش در حوزه ورزش و جوانان خوزستان داشته و کار بسیار سختی هم داشته است، چرا که او بعد از یک مدیر توانمند به نام گرشاسبی، سکان کار را به دست گرفت.

 

وی افزود: شاید به نوعی اخذ حمایت ارگان ها برای ورزش و جوانان و همراه کردن دستگاه ها، کار ارزشمندی بود که گرشاسبی انجام داد و این مسیر نیز در دوران کیانی زاده ادامه پیدا کرد.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان یکی از خصیصه های خوب کیانی زاده، حفظ حرمت ها، ایجاد آرامش و همراه کردن بخش های مختلف با ورزش و جوانان خوزستان بود که این خصیصه قابل تامل و قابل توجه است تصریح کرد:  ان شاءالله که ادامه دار هم باشد.

 

خادم بابیان اینکه حتما این جابجایی به معنای عدم استفاده و عدم بهره مندی ورزش و جوانان کشور از دانش، توانمندی ها و تجربیات کیانی زاده نیست و من هفته گذشته نیز شخصا پیگیر بودم که کیانی زاده در استان به شکلی دیگر و همسو با ورزش و جوانان، به فعالیت خود ادامه دهد افزود: جامعه ورزش بتواند از توانمندی ها و خدمتگزاری های او بهره مند شود.

 

وی این اتفاق در کنار تمام اتفاقات خوب سه سال گذشته و اکنون با حضور یک جوان به نام حیدری که خود ورزشی است، می افتد، تصریح کرد: خصیصه خوب حیدری، خستگی ناپذیر بودن، پرتلاش بودن و پیگیر بودن او است.

خادم ادامه داد: حیدری از این چهارچوب مدیری بود که قصد داشتیم در جایی از بدنه ورزش کشور با توجه به شناختی که آقای سلطانی فر، وزیر ورزش از او داشت و در گذشته نیز با حیدری کار کرده بود، استفاده کنیم و دیدیم شاید در استان خودش یعنی خوزستان بتواند بیشتر ثمربخشی داشته باشد و امروز نیز سکان کار را به دست گرفته است.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش وجوانان با اشاره به اینکه فکر می کنم مدیران تراز اول استان از استاندار خوزستان گرفته تا نمایندگان مجلس و مدیران بخش های مختلف هم از این اتفاق راضی هستند گفت:  فکر می کنم حمایتی بیش از گذشته را در حوزه ورزش و جوانان از این جوان و تیمش خواهند داشت و این ها همگی برکاتی است که ورزش و جوانان ایجاد خواهد کرد.

 

خادم ابراز امیدوارم کرد: کیانی زاده نیز با توجه به شناختی که از حوزه ورزش و جوانان دارد، از حیدری حمایت کند و ان شاءالله ماحصل آن، توفیقات ارزشمندی برای ورزش و جوانان به همراه داشته باشد.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان خطاب به مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان، بیان کرد: مواردی هستند که انتظار داریم نسبت به آن ها اهتمام بورزید؛ یکی از این موارد ایجاد تعامل مثبت و منطقی با دستگاه های اجرایی استان، استانداری خوزستان، استاندار و نمایندگان مجلس است و باید بگویم نمایندگان استان خوزستان در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۶ بسیار به ما کمک کردند که ماحصل آن، اتفاقات خوبی است که سال آینده شاهد آن هستیم.

 

خادم بااشاره به حوزه جوانان تصریح کرد: کمتر به این حوزه توجه شده است. همان قدر که حوزه ورزش برای مان قابل اهمیت و توجه است، حوزه جوانان نیز برای ما اهمیت دارد و به این دلیل در بودجه سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه، به صورت جدی پیگیر شدیم که هر بودجه ای که برای حوزه ورزش می آید، حداقل درصدی از آن نیز به حوزه جوانان اختصاص یابد که این اتفاق هم افتاد؛ در سال ۹۶ چند صد میلیارد تومان اعتبار برای حوزه جوانان جذب کردیم که این اتفاق نتیجه خوبی را برای حوزه ازدواج و اشتغال جوانان خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: البته از حیدری و همکارانش انتظار می رود که فارغ از این موضوع، به بحث سمن ها نیز به صورت ویژه و خاص توجه کنند.

 

خادم عنوان کرد: سمن ها جوانانی هستند که آینده کشور باید توسط آن ها مدیریت شود و امروز در قالب تشکل های مردم نهاد دور هم جمع شده اند و نیاز است که به آن ها توجه کنیم. نمی دانم استان خوزستان سمن سرا دارد یا خیر؛ اگر دارد که خوب است، در غیر این صورت ما در برنامه مان داریم که ان شاءالله سال ۹۶ در کل استان ها سمن سرا ایجاد  شود.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش وجوانان اظهارکرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کل کشور، در چند رویداد بین المللی اخیر شاهد بودیم که با وجود این که کمترین توجه به آن ها شده است ولی توفیقاتی که به دست آورده اند، بسیار حائز اهمیت بوده است و این نشان می دهد که بانوان علی رغم تمام محدودیت ها، استعدادها و قابلیت های خوبی دارند.
خادم گفت: به هر حال تقریبا بودجه قابل توجهی برای سال آینده گرفته ایم و باید خبر خوشی به جامعه ورزش و هیات های ورزشی بدهم که سال آینده بودجه ای که به استان ها اختصاص داده می شود، حداقل ۵ برابر خواهد شد و انتظار می رود با توجه به افزایش اعتباراتی که شاهد آن هستیم، بخش عمده و اصلی آن، به بانوان تخصیص داده شود، چرا که برای بخش آقایان امکان گرفتن حامی و اسپانسر و پخش تلویزیونی وجود دارد.

 

خادم اضافه کرد: اگر از استان خوزستان که نفت خیز و ثروتمند است از این بابت نتوانیم برای ورزش و جوانان، اعتبارات و حمایت های لازم را کسب کنیم، باید بگویم تقریبا در هیچ جای کشور نمی توانیم کاری برای حوزه ورزش و جوانان انجام دهیم. ۱۳ هزار هیات در کشور داریم که حداکثر حمایتی که در سال های ۹۴ و ۹۵ از آن ها شد، سالانه متوسط یک و نیم میلیون تومان بوده است و طبیعتا پنج برابر شدن هم خیلی اتفاق خاصی را به دنبال ندارد ولی حتما باید دستگاه های موازی، شرکت ها و سازمان ها که امکان حمایت از ورزش و جوانان را دارند، حمایت کنند.

 

وی عنوان کرد: ورزش یک اتفاق اجتماعی است و باعث غرور ملی می شود و امیدوارم مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان این حمایت را کسب کند.

 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه اگر می خواهیم ورزش پویا و توانمند داشته باشیم، گفت: حتما نیازمند این هستیم که از بخش خصوصی حمایت و آن را تشویق کنیم تا این بخش نیز در ورزش سرمایه گذاری کند و ماحصلش بهره مند شدن جوانان در بخش های مختلف کشور باشد.

 

خادم ادامه داد: در قانون نیز داریم که دولت نمی تواند در ورزش حرفه ای، سرمایه گذاری کند و طبیعتا باید باشگاه ها و بخش خصوصی را به صورت جدی حمایت کنیم. امیدوارم خوزستان در این زمینه و ارتباطات، پیش قراول باشد. همچنین امیدوارم حیدری با کمک همه بتواند توفیقات بیشتری را برای استان خوزستان و کشور به دست آورد.