به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، خالد لویمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نخستین دانشنامه دکتری ‘رسانه و توسعه پایدار’ با رویکرد تبیین و معرفی خبرنگاری محیط زیست در کشور، افزود : هم اکنون اولویت رسانه‌ای، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی کشور مساله محیط زیست است زیرا برآورده‌های کارشناسی نشان از آن دارد که کشور ۲ دهه بر مدار خشکسالی و بارندگی اندک قرار دارد و به همین نسبت هم مشکلات زیست محیطی بیشتر شده است.
وی افزود: در خوزستان به دلیل اقدامات غیرکارشناسی در حوزه احداث سدها و اجرا نشدن برخی از اقدامات پیشگیرانه مانند کمربند سبز و مکانیزه‌سازی آبیاری کشاورزی، عوارض خشکسالی شدیدتر شد به همین نسبت شاهد تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بودیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در مدیریت بحران‌های زیست محیطی نسبت به بسیاری دیگر از ارگان‌های دیگر کارآمدتر عمل کنند.
وی گفت: دکتر زینب شریفی فعال حوزه رسانه، در کسوت معلمی خدمات ارزشمندی در مناطق دور افتاده ارایه کرده و در کسوت خبرنگاری نیز همواره در مدار حرفه‌ای و اخلاق مداری به وظیفه رسانه‌ای خودش عمل کرده و در کسوت استادی خبرنگاران خوبی را به عرصه رسانه معرفی کرده است.
لویمی تاکید کرد: انجام کار علمی و کارشناسی توسط وی در مقطع دکتری و ارایه نخستین کار تلفیق مدیریت رسانه و توسعه پایدار با محوریت محیط زیست در کل کشور هم نشان از تمایز دیدگاه و کار این بانوی خوزستانی است.
وی افزود: این پایان نامه نشان از ورود کارشناسی نیروهای رسانه به حل مشکلات زیست محیطی دارد و مبین این است که می‌توان از طریق رسانه فضای اجتماعی را به شکل کارشناسی مدیریت کرد و هزینه های بحران اجتماعی را کاهش داد.

*** نخستین پایان نامه محیط زیستی کشور
دکتر زینب شریفی نویسنده این پایان نامه در این آیین بیان کرد: این نخستین پایان نامه روزنامه نگاری محیط زیستی است که مدلی برای مولفه های روزنامه نگاری محیط زیست را برای مطبوعات سراسری تدوین کرده و نقشه راهی است تا خبرنگاران علاقه مند به حوزه محیط زیست و فعالان محیط زیستی بتوانند در این حوزه قلم بزنند و رسانه‌های دیگر را به سمتی که آنها نیز به این موضوع بپردازند هدایت کنند.
استاد دانشکده خبر اهواز افزود: چالش‌های محیط زیست خوزستان می طلبد که در کنار خبرنگاران عمومی خبرنگاران متخصص محیط زیستی پرورش داده شوند تا بتوانند این معضلات را به سطح رسانه های سراسری برسانند و بستر لازم برای جلب توجه همگان به این موضوع مهم را فراهم کنند.
وی ادامه داد: محیط زیست یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است که در این پایان‌نامه برجسته شده است.
دکتر زینب شریفی نخستین دانشنامه دکتری با موضوع ‘رسانه و توسعه پایدار’ (تبیین؛ مولفه‌های روزنامه نگاری محیط زیست و ارایه مدل مطلوب برای مطبوعات ایرانEJI) را ارایه داده است.
در این آیین که با حضور جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده مسئولان منابع طبیعی و فعالان محیط زیستی برگزار شد از وی تجلیل شد.