به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، سیدعلی بحرینی مقدم در جلسه بورس استان که در سالن شهیدرجایی استانداری صبح امروز برگزار شد، بابیان اینکه متاسفانه در زمینه مشارکت اقتصادی ضریب قابل توجهی در استان نداریم اظهار کرد: براساس آمار و ارقام تقریبا ۹و ۳ دهم درصد نسبت به میانگین کشوری نرخ اقتصادی پایین تر است.

وی افزود: جمع آوری سرمایه گذاری خورد و تبدیل آن ها و استفاده بهینه از این سرمایه ها یکی از دلایل شکل گیری سازمان بورس واوراق بهادر در استان بوده است. اما عملکرد شرکت ها و ورود شرکت ها به شرایط مطلوب ندارد.

وی بابیان اینکه از ۳۷ صنعت کشور گفت: فقط۶ شرکت از استان خوزستان در بورس و فرار بوس پذیرفته شدند که شامل شرکتهای سیمان، محصولات فلزات اساسی، برق، آب، آهک، کج، بخار و آبگرم، سایر محصولات فلزی و انبوه سازی، املاک و مستقلات رتبه ما که در کل کشور ششم است باوجود ۱۶ شرکتی که در سازمان بورس ثبت شدند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد؛ استان های تهران با۱۷۱شرکت، اصفهان۴۵شرکت، قزوین۲۵شرکت، خراسان ۲۶شرکت، فارس۲۳شرکت، آذربایجان شرقی۱۷ و استان خوزستان علیرغم این همه شرکت های بزرگ و شرکتهای عظیم در استان با۱۶تا شرکت در جایگاه ۶ قرار دارد.
بحرینی مقدم ادامه داد: نقطه مطلوب همه ی تلاش دولت ها و حکومت ها رفاه اقتصادی و معشیت مردم را به دنبال دارد.

وی بابیان اینکه دستیابی به توسعه و رشد اقتصادی همراه یکی از دغدغه های دولتها محسوب می شود تصریح کرد؛ رشد وتوسعه قطعا محقق نمی شود مگرباسرمایه گذاری و تامین مالی پروژه ها، این مهم نیازمند یک سریع زیرساخت ها از الزامات بوده است.
بحرینی مقدم اشاره به اینکه استان خوزستان باتوجه به شرایط خاص جغرافیایی و وجود پتانسیل های فراوان در صنعت، کشاورزی، منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی که خیلی از این زمینه ها استان رتبه اول کشور را دارهستیم اضافه کرد: دربخش های کشاورزی، آب های جاری، فولاد، سیمان و سایر منابع دیگر و بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان خوزستان را نیز نسبت به استان های دیگر متمایز و خاص نموده است.