به گزارش خوزپرس به نقل از اهوازخبر؛شورای اسلامی شهر اهواز در دوره چهارم،کم کم به پایان راه نزدیکتر شده و زمزمه های متعددی از حضور برخی از چهره های مختلف قدیم و جدید در عرصه انتخابات پیش روی به گوش می رسد.آنچه در این برهه ى بزرگ و حساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است،توجه به خلاء موجود و مطالبه عمومی مردم در راستای این میل همگانی می باشد.بی شک مهره ى گم شده عملکردی شوراهای شهر اهواز بدور از سیاسی کاریهای همیشگی،مبحث مهم “عمران و آبادانی” است.در این خصوص پای صحبت یکی از نخبگان و عملگران شهر اهواز نشستیم تا با وی در خصوص این مبحث موشکافی های لازم را انجام دهیم.

این مرد عمرانی خوزستان در ابتدای معرفی خود گفتند:اینجانب شاهین اشکفتکی(سعید بیاتی)،متولد حمیدیه هستم.دوران زندگی و تحصیلاتم را در شهر اهواز سپری کرده و در کارشناسی خود را در دانشکده کشاورزی تخصص آبیاری و زهکشی پشت سر گذاشتم.فعالیت های مختلف عمرانی و سازندگی در شرکت مهندسین مشاور دزآب،واحدهای توسعه نیشکر امیرکبیر و میرزاکوچک خان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء داشتم.از سال ۷۲ تا کنون در سمتهای مختلف و پروژه های گوناگون عمرانی و اجرایی مشغول به کار و فعالیت بوده ام.

مهندس سعید بیاتی در خصوص شهر اهواز بیان داشت:کلانشهر اهواز در جایگاهی که ایاقتش را دارد،قرار نگرفته و در بخش های مختلف جای کار زیادی دارد.ترافیک،مترو،فضای سبز و زیباسازی و…  از جمله نکات این عقب ماندگی ها می باشد.نفراتی باید وارد حوزه شهری،شهرداری و شورای شهر بشوند که تخصص ووتجربه مرتبط در قسمتهای مختلف را داشته باشند.

وی گفت:شورای شهر محلی برای خدمات فنی،اجرایی و تخصصی است.در این زمان و ادوار مختلف مشخص شده که برنامه ای زمانبندی شده برای شهر اهواز وجود ندارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند:باید برای شهر اهواز سه اولویت مهم ترسیم شود؛اولویت اول باید برنامه ریزی و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بوده که دربر گیرنده ی حدود ۹۰ درصد از مطالبات مردم باشد.اولویت دوم تشکیل سازمان اجرایی متناسب با این برنامه ی تولیدی است.و در نهایت می بایست منابع مختلف را در جهت اجرای هر چه بهتر این برنامه ها تامین نمود.

ایشان در خصوص شهرداری ها و حوزه کاری آنها گفت:شهرداری مانند مملکت داری است.باید با هماهنگی استاندار محترم خوزستان و نمایندگان مجلس،شهر اهواز را به جایگاهی که استحقاقش را دارد،برسانیم.

مهندس بیاتی بیان کرد:باید بیشترین کار را در مناطق محروم،کمتربرخوردار و حاشیه نشین شهر انجام داد.باید در این مناطق پارکها،فضاهای مختلف ورزشی و محیط های سالم تاسیس و راه اندازی شوند.باید در شهر اهواز “خدمت صادقانه” در کنار “توسعه عمرانی در سایه پاسخگویی به مردم” صورت پذیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:باید منافع شهر را بر منافع شخصی ارجحیت بدهیم.باید از شعار پرهیز کنیم مردم خوزستان و اهواز می بایست حق و حقوق خود را بدانند و نسبت به مسائل شهری بی تفاوت نباشند.باید همه ما احساس مسؤلیت داشته باشیم.