به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا نعمت زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی و راه اندازی کارخانه قند شمال خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه گذاری در خوزستان بیشتر به روش سنتی و عمده آن دولتی بوده و دستگاه های دولتی متولی امر سرمایه گذاری بوده اند افزود: از بخش خصوصی انتظار می رود برای سرمایه گذاری در خوزستان که ظرفیت بسیار بالایی در بخش های مختلف دارد وارد صحنه شوند.
وزیر صنعت معدن تجارت اظهار کرد: برای عمران و آبادانی خوزستان هر چه بیشتر بخش خصوصی به ویژه در زمینه صنعت ، معدن و تجارت وارد صحنه شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت از آنها حمایت خواهد کرد.
نعمت زاده همچنین در خصوص روند بازسازی و راه اندازی کارخانه قند شمال خوزستان در شوش گفت: با توجه به ظرفیت خوب خوزستان در زمینه کشت و تولید چغندر قند لذا از یکسال پیش کار بازسازی و راه اندازی مجدد این کارخانه پس از ۱۳ سال تعطیلی از سر گرفته شد.
وی اظهارکرد: تحویل گرفتن این کارخانه از قوه قضاییه که به دلیل بدهی در اختیار این قوه بود و نیز واگذاری و رفتن زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تامین منابع مالی آن از جمله اقدامات قابل توجه در راستای راه اندازی مجدد این کارخانه بوده است.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین نابودی برخی تجهیزات این کارخانه را از دیگر مشکلات راه اندازی مجدد آن بیان کرد و گفت: برخی از طلبکاران در مدت تعطیلی آن برخی تجهیزات ، ماشین آلات و آهن آلات آن را بردند.
وی افزود: با نگاه مثبت دولت یازدهم راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و پیش بینی می شود این کارخانه طبق برنامه اردیبهشت سال آینده با ظرفیت دریافت پنج هزار تن چغندر قند به بهره برداری برسد و تلاش می شود در فازهای بعدی نیز ظرفیت آن افزایش یابد.
نعمت زاده از تلاش استاندار ،نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ،قوه قضائیه و فرماندار شوش برای پیگیری راه اندازی این کارخانه تقدیر کرد.
وی در ادامه آغاز عملیات ساخت طرح کشاورزی صنعتی کشت و تولید تخته فشرده نئوپان در شهرستان شوش را گام مثبتی در راستای خودکفایی کشور در این زمینه دانست و گفت: اعتبار ال سی مورد نیاز این واحد تولیدی از طریق صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار خواهد شد.
وی در خاتمه به سفر خود به خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان استان پهناوری است که بازدید از ظرفیت های آن در برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفته است.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سفری یکروزه پنجشنبه وارد خوزستان شد.