جهان، مدافعان راستین بشریت را با نام شهدای مدافع حرم شناخت

به گزارش خوزپرس از اهواز ، در درونش نوای بانویی را می‌شنید که او را صدا می‎کرد؛ به هنگام بستن چشم‌هایش تصویری مبهم از زنی را می‌دید که هزاران گرگ و مار در اطرافش کمین کرده بودند؛ کابوس زوزه گرگ‌های وحشی و صدای خزیدن مارها سوهان روحش شده بود.

خروش غیرت افسانه‌ای در رگ‌هایش روزی او را به تصمیمی وا داشت که هر انسانی حتی یارای بیانش را ندارد چه رسد به عملی ساختنش؛ در حالی که زمزمه کنان جمله “کلنا عباسک یا زینب” را با خود نجوا می‌کرد به پا خاست؛ ایستادنی ابدی.

اینجا تعلل معنایی ندارد پس سربندش را محکم کرد، با اینکه می‌دانست برگشتش فقط در حد “شاید” است ولی بر آمال و آرزویش خط کشید و کوله بارش را سبکبال بست.

“یا زینب به تو می‌سپارمش” تک جمله‎ای برای بدرقه‌اش بود. رفت بی آنکه به چشمان پر اشک مادر و همسرش نگاه کند که مبادا دلش بلرزد و پاهایش برای رفتن سست شوند.

رفت تا به مدعیانی که جز سخنرانی، هیچ دفاعی از حقوق بشر نمی‌کنند نشان دهد مدافع بشریت کیست. رفت تا به آنان که با دروغ‌های واهی اسلام هراسی را ره توشه سیاست‌های شیطانی خود کرده‌اند حقیقت دین مبین اسلام را بفهماند. او رهسپار شد چون “اهل کوفه نبود” چنان عباس(ع) پا در رکاب شد تا بار دیگر و اینبار در سوریه “زینب(س)” تنها نماند.

سوریه؛ حرم مطهر حضرت زینب(س) چند سالی است که در ناامنی گروهک‌های تکفیری و داعشی‌ها به سر می‌برد، در این بین شیرمردانی از ایران زمین برای مقابله با اهداف شوم آنها عازم سوریه شده‌اند تا به جهانیان نشان دهند آنچه که این گروهک‌ها و داعشی‌ها به نام اسلام انجام می‌دهند “کذب محض” است و دین پیامبر مهر و رحمت هرگز آدمی را به خشونت و چنین جنایات وحشیانه‌ای وا نمی‌دارد.

اگر چه کشورهایی که داعیه‌دار خادمی حرمین شرفین هستند و نیز برخی از کشورهای مستکبر غربی از ابعاد مختلفی از جمله مادی این ظالمان زمان را تأمین و تجهیز می‌کنند ولی کشورهایی از جمله ایران و لبنان بر این مسئله مثل بعضی از کشورهای منطقه که فقط لسانی دم از اسلام و اهل بیت می‌زنند چشمانشان را نبسته‌ و برای خاموشی هجمه‌ داعشیان و گروهک‌های تکفیری قیام کرده و نیز همانند اهل بیت(ع) جهاد در راه خدا را بر سکوت ترجیح داده‌اند.

مردانی در راه پاسداری از حرم حضرت زینب راهی سوریه شده و در جریان مبارزه با کفار زمان جان به جان آفرین تقدیم می‌کنند. مردان خوزستان نیز از این قافله جا نمانده به طوری که این استان بیش از ۳۲شهید مدافع حرم به اسلام هدیه داده است.

برای دفاع از آرمان‌ها به هیچ وجه محدوده جغرافیای قائل نیستیم

برخی می‌گویند «چرا مردان ما باید برای کشوری دیگر بجنگند و چنین اتفاقاتی در سوریه و عراق به کشور ما مرتبط نیست» آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده درباره حرکت انقلابی شهدای مدافع حرم و جنگ آنها در کیلومترها آن طرف‎تر از مرزهای ایران با بیان اینکه شهادت شهدای مدافع حرم ابعاد مختلفی دارد به خبرنگار تسنیم می‌گوید: برخی از شهدای مدافع حرم از یادگاران دوران دفاع مقدس بوده‌اند. آنچه که ما در درون کشور به آن نیازمندیم تقویت روحیه ایثار،  فداکاری و شهادت طلبی است که در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.

امام جمعه موقت اهواز به لزوم داشتن روحیه استکبار ستیزی و انقلابی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و نیز درباره پیام شهدای مدافع حرم به مستکبران زمان اظهار می‌کند: پیام شهدا به دشمنان و استکبار جهانی و نیز در راس آن‌ها آمریکا این است که مردم و به ویژه نسل جدید همان روحیه دوران دفاع مقدس را همچنان حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به جهانیان نشان دادند که اگر به ایثار و فداکاری نیاز داشته باشیم هنوز هم مردم ما آمادگی کامل را دارند، بیان می‌کند: دشمنان گمان نکنند که برخی از مسائل مردم ما را مشغول کرده و مردم از روحیه ایثار فاصله گرفته‌اند. هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست که کسی چیزی را بهانه کند تا این روحیه ایثار و فداکاری را فقط به دوران دفاع مقدس اختصاص دهد؛ ما این روحیه را برای اعتلا و پیشرفت کشور نیاز داریم.

آیت‌الله حسن‌زاده عنوان می‌کند: نه آمریکا از خوی استکباری خود عقب نشینی کرده و نه ما از آرمان‌های خویش دست برداشته‌ایم و یا در رسیدن به آرمان‎هایمان کوتاهی کرده‎ایم بنابراین دشمنی‌ها با آمریکا ادامه دارد و تا وقتی که این دشمنی‌ها ادامه دارد این ایثارها ، فداکاری‌ها، هوشیاری و بصیرت نیز لازم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری می‌گوید: پیشرفت مادی و معنوی جامعه در گرو این روحیه انقلابی است به طوری که اگر این فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری همچنان ادامه داشته باشد ما می‌توانیم به پیشرفت‎های مادی برسیم و نیز آن پیشرفتی که ما برای توسعه پایدار و همه جانبه نیاز داریم با جهاد و ایثار به دست می‌آید.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نشان دادند که دفاع از دین خدا و عزت محدوده جغرافیایی نمی‌شناسد، اظهار می‌کند: آمریکا چندین هزار کیلومتر را برای منافع شومش طی می‌کند تا بتواند با چپاول کشورهای منطقه به اهدافش برسد؛ ما به دنبال کسب منافع با استفاده از غارت کشورها نیستیم ولی برای اعتلا و پیشرفت معنوی و مادی کشورمان و نیز برای دفاع از آرمان‌ها به هیچ وجه برای خودمان محدوده جغرافیای قائل نیستیم.

مرا به خاطر مخالفت‌های قبلی حلال کن

از قدیم گفته‌اند “یک دست صدا ندارد” آن زمان که فردی با مدارج و یا مراتب بالا در چنین راهی گام برمی‌دارد بی‌شک فرشتگانی در قالب انسان او را همیاری و همراهی کرده‌اند.

پدر، مادر، همسر و فرزندان همه در گرفتن چنین تصمیم بزرگی نقش دارند بنابراین ارزش و مقام این افراد کم از شهید نیست چرا که آنها قبل از پذیرش تصمیم عزیزشان برای حرکت در این راه پر فراز و نشیب، “اسماعیل را در قلب و جان خود ذبح کرده‌اند”

خانم حامدی همسر شهید مدافع حرم نادر حمید دیلمی با اشاره به موافقتش برای رفتن شوهرش به جنگ با داعشیان به خبرنگار تسنیم می‌گوید: حقیقتا اوایل قبول نمی‌کردم که همسرم به سوریه برود چرا که در کودکی پدرم را از دست داده بودم و نمی‌خواستم فرزندم نیز طعم یتیمی را بچشد ولی راضی بودم از اینکه در راه اهل بیت باشیم.

وی می‌افزاید: نادر پس از اینکه از سوریه برگشت به من ‌گفت« آنقدر برای مأموریت به سوریه می‎روم تا آتشی که در دلم است، خاموش شود؛ تنها آرزویم شهادت است»

همسر شهید مدافع حرم نادر حمید بیان می‌کند: ماموریت بعدی به ما مکانی برای اسکان در سوریه داده بودند؛ وقتی رفتم و اوضاع شیعه نشینان سوریه را در نزدیکی حرم زینب دیدم واقعا به مظلومیتشان پی بردم و به همسرم گفتم که راضی هستم تو به دفاع از حریم حضرت بروی و حتی می‌خواهم که مرا به خاطر مخالفت‌های قبلی حلال کنید؛ فهمیدم که حضور نادر و امثال نادر در این جا لازم است و به جایی رسیده بودیم که نه فقط من بلکه خانواده‌اش نیز او را برای رفتن به جنگ همراهی می‌کردند.

وقتی با یک جمله دل همسر شهید می‌شکند!

هستند انسان‌هایی که مال دنیا آنها را چنان به ورطه نابودی کشانده که ایثار و فداکاری چنین افرادی را با مادیات گره می‌زنند و می‌گویند «برای پول به جنگ رفته‌اند» درحالی که با نگاهی به زندگی برخی از این شهدای والا مقام خواهیم دید که دغدغه این بزرگواران مادیات نبوده بلکه دفاع از اهل بیت(ع) هدف نهایی آنها بوده است.

خانم شریفی همسر شهید مدافع حرم ناصر مسلمی سواری در این خصوص به خبرنگار تسنیم می‌گوید: شهدا از زندگی، زن و فرزندانشان گذشتند تا از اسلام دفاع کنند ولی بعضی‌ها طعنه‎هایی به ما می‎زنند که این طعنه‌ها واقعا خانواده‌های شهدا را عذاب می‎دهد مثلا به من می‎گویند که «چقدر به تو پول دادند که شوهرت را برای جنگ فرستادی»

وی می‌افزاید: چه کسی به خاطر پول حاضر است از همه چیزش بگذرد؟! شهدا به خاطر پول نجنگیدند آنها فقط برای جهاد در راه خدا و برای دفاع از اسلام جنگیدند.

همسر شهید سواری بیان می‌کند: از جوانان می‌خواهم که با ایمان، اخلاق، نماز و حجاب راه شهدا را ادامه دهند و نگذارند که خون ریخته شده شهدا هدر رود.

به راستی چه حقیرند انسان‌هایی که چنین افکار منفی را به شهدا نسبت می‌دهند و به نوعی سخنان پرغیظ مستکبران را بیان می‌کنند.

مدافعان حرم سنگربانان جنگ تحمیلی دوباره

آیت‌الله محسن حیدری  با بیان اینکه بحث شهادت و فدا شدن در راه خدا را با پول و مسائل مادی نمی‌شود ارزیابی کرد، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: کسانی که حقیقت را خبر ندارند و آدم‌های ساده و یا جاهلی هستند این بحث ها را می‌پذیرند.

وی می‌افزاید: آدم‌های مغرضی به دنبال این  حرف‌ها هستند تا این حرکت عظیم ایجاد شده بین جوانان ما را زیر سوال ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان می‌کند: حقیقت مطلب این است که مدافعان حرم برای دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از اسلام ناب محمدی که در دنیا جبهه استکبار برای نابودی آن کمربند همت را بسته، به پا خواسته‎اند.

وی به جنبه دیگری از این موضوع اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: علاوه بر آن، بحث امنیت مرزی کشورمان اقتدا می‌کند که مردان ما در دفاع از حرم شرکت کنند چرا که دشمنان و تکفیری‌ها که عوامل استکبار جهانی هستند در پی کشاندن جنگ به درون کشورمان بوده و می‌خواهند شبیه به جنگ تحمیلی را دوباره بر ملت ایران تحمیل کنند.

آیت‌الله حیدری اظهار می‌کند: جوانمان پیشاپیش به مبارزه با دشمن رفته‌اند تا توطئه دشمن را خارج از مرزها خنثی کنند بنابراین بهترین ایثار و فداکاری را برای وطن اسلامی خود انجام می‌دهند، آیا حیف نیست به کسانی که در این راستا قرار دارند حرف‌های بی‌ربط نسبت داده شود؟!

وی درباره لزوم حفظ ارزش کاری این غیور مردان عنوان می‌کند: مطبوعات، رسانه‎ها و مسئولان همه می‎بایست در این زمینه روشن‌گری کنند و حقایق را برای مردم تبیین کنند؛ البته انسان‎های شریف و متعهد هر کجا که باشند نباید منتظر اقدامات مسئولان شوند چرا که این یک مسئولیت عمومی است.

وی می‌افزاید: هر کسی به اندازه ظرفیت خویش مسئولیت دارد و باید در این زمینه کار و فعالیت کند همه باید به دنبال ادای مسئولیت حرکت کنند و نباید انتظار داشته باشیم که مسئولان پیشگام شوند شاید مسئولان آن چنان احساس وظیفه‌ای نکنند و یا اینکه نظر و سلیقه دیگری داشته باشند بنابراین نباید فعالیت‎های خوب، مثبت و انقلابی را به عملکرد مسئلان گره بزنیم.

رسانه‎ها در جهت تبیین اهداف و دلایل مدافعان حرم گام بردارند

قطعا در جهانی که فضای مجازی همچون اسبی چموش در حال پیشتازی است و هزاران هزار افکار و عقیده‌های مختلف را ثانیه به ثانیه نشر می‌دهد جایگاه رسانه‌های ارزشی و شناخته شده می‌بایست با نشر اطلاعات و اخبار صحیح تثبیت شود، در این بین بیان حقایقی درباره اهمیت رشادت و فداکاری شهدا توسط رسانه‌های کشورهای اسلامی امری مهم و بدیهی است که اگر در این زمینه غلفت شود رسانه‌های معاند و کذبی که خوراک افکار انسان‎‌های متزلزل را تهیه می‌کنند بر ماجرا پیشی گرفته و نتیجه‌ای ناخوشایند در سطح افکار جهانی ایجاد می‌کنند.

عادل نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره رسالت رسانه‌ها در راستای تبیین اهداف ارزشی شهدای مدافع حرم می‌گوید: حضور مستشاران ایرانی در عراق و سوریه را حداقل از سه جنبه می‎توان بررسی کرد، نخست بُعد ایدئولوژیک که امام خمینی(ره) از همان روزهای آغاز نهضت و پس از پیروزی انقلاب بارها تاکید کردند که جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد.

وی درباره بُعد دوم که  از لحاظ مسائل امنیتی است، می‌افزاید: بسیار معقول‌تر است که با دشمنان قسم خورده خود کیلومترها دورتر از مرزهای کشور بجنگیم همچنین بُعد سوم این دفاع، جنبه اعتقادی و دینی آن است و اینکه جوانان شیعه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و سایر ائمه اطهار(ع) در عراق اقدام کنند مطلب عجیبی نیست.

مسئول بسیج رسانه خوزستان بیان می‌کند: موضوع عجیب در این خصوص نحوه پرداختن به حضور این مستشاران در عراق و سوریه و پوشش اخبار شهدای مدافع حرم از سوی برخی رسانه‎های خارجی و بعضاً داخلی است که کاملاً هدفمند و در برخی موارد مغرضانه است.

نوروزیان با بیان اینکه رسانه‌های جبهه انقلاب نیز در حوزه دفاع از مدافعان حرم به خوبی و آنگونه که شایسته است گام برنداشته و اکثرا در موضع انفعال قرار گرفته‎اند، عنوان می‌کند: از این رسانه‎ها انتظار می‌رود که روحیه‌ای جهادی  در جهت تبیین اهداف و دلایل حضور این مدافعان حرم در کیلومترها دورتر از وطن،گام بردارند و به شبهاتی که در این زمینه از سوی رسانه‌های معاند نظام مداوم و مستمر مطرح می‎شود، پاسخ مستدل و متقن دهند تا بتوانیم بخشی از دین خود را به این شهدا ادا کرده و اندکی از مظلومیت این شهدا کاسته باشیم.

شاید روزی رسد که معنای واقعی و حقیقی شهید را متوجه شویم در آن روز فردی که از زندگانی خویش برای آرامش دیگران گذشته را  با انگشت اشاره به مادیات نشانه نمی‌رویم و تیر زهرآگین تهمت را به قلب خانواده‌هایشان روانه نمی‌کنیم؛ شهید را فقط کسانی می‌فهمند که در حسرت چشیدن شهد شهادت هستند.

گزارش از فاطمه طاهری

انتهای پیام/