به گزارش خوزپرس از اندیمشک، فریدون حسنوند ظهر امروز و در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان محلی و ملی از مجتمع دام پروری و کارخانه تولید محصول‌های لبنی اندیمشک و در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کارخانه محصولات لبنی اندیمشک به بهره برداری می‌رسد تصریح کرد: به همین جهت و از سال ۱۳۸۹، روند احداث کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی و از سال ۱۳۹۰ فعالیت مجتمع دام پروری در این شهرستان آغاز و برخی از واحدهای آن به بهره برداری رسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: اندیمشک یک شهرستان غنی و با ظرفیت فراوان و منحصر به فرد در حوزه کشاورزی است و به همین جهت باید بیش از گذشته به نیازهای این شهرستان در حوزه تولید محصولات دامی و کشاورزی توجه داشت.

وی با بیان این که متاسفانه علی رغم پیشرفت فیزیکی مناسب و تجهیز کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی در اندیمشک  متاسفانه این واحد تولیدی وارد چرخه تولید نشده است، عنوان کرد: به همین جهت پیگیری‌های گسترده برای تأمین تسهیلات و منابع مالی این طرح اقتصادی در شهرستان آغاز شده است.

حسنوند افزود:  متناسب با همین پیگیری‌ها و با توجه به لزوم حمایت از بخش تولید محصول‌های دامی در شهرستان و با هدف گسترش فرصت‌های شغلی در اندیمشک به زودی، شاهد بهره برداری از این کارخانه در شهرستان خواهیم بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس بیان کرد: به همین جهت، ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان حوزه تولید شیر کشور و خوزستان از دو مجتمع دام پروری و کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی در اندیمشک بازدید و روند تکمیل و بهره برداری از آن مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: با بهره برداری از از این واحد تولیدی، ضمن ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی در شهرستان شاهد تقویت و توسعه تولید محصول‌های لبنی و دامی و تأمین نیازهای بازار و شهروندان، خواهیم بود.