به گزارش خوزپرس از اندیمشک، غلامرضا شریعتی  پیش از ظهر امروز در آئین پاسداشت حماسه چهارم آذر ماه روز مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: شهرهای مختلف خوزستان در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های مختلفی آفریده‌اند و نامی ماندگار از خود در تقویم ایثار و افتخار ثبت کرده‌اند.

وی با بیان این که حماسه مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس بی نظیر بوده و مردم این استان حماسه‌های تکرار نشدنی در آن سال‌ها ثبت کرده‌اند، افزود: استان خوزستان محور مقاومت و ایستادگی مردم ایران در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک نیز در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ و در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و از خود در این عرصه نامی پر افتخار ثبت کرده‌اند.

وی گفت: در این روز بیش از ۵۴ جنگنده عراقی بیش از یک ساعت و چهل و پنج دقیقه اندیمشک را بمباران کرده‌اند و  نام صدها شهید و مجروح را از این سرزمین در تقویم و تاریخ کشور ثبت کردند.

شریعتی با اشاره به این که ثبت چهارم آذر در تقویم کشور مطالبه مردم اندیمشک است، بیان کرد: چهارم آذر به عنوان طولانی‌ترین بمباران تاریخ هشت سال دفاع مقدس باید در تاریخ و تقویم ما ثبت شود.

وی افزود: مردم اندیمشک نیازی به ثبت ملی چهارم آذر ندارند ولی باید بدانیم، چهارم آذر یک نماد فرهنگی برای ما است و ما برای تبیین و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی و انتقال ارزش‌های آن به نسل‌های آینده باید اقدامات لازم برای ثبت ملی آن را انجام دهیم.

استاندار خوزستان با بیان این که اقدامات اولیه برای ثبت ملی حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر ماه در دست اقدام و پیگیری است، اظهار کرد: به زودی خبرهای خوبی به مردم اندیمشک در این حوزه اطلاع رسانی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اولویت‌های دولت یازدهم در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور، گفت:  دولت یازدهم به رشد سرمایه گذاری در حوزه جوانان علاقه مند است و خدمات این حوزه را، گسترش می‌دهد.

شریعتی افزود: جوانان بزرگ‌ترین سرمایه‌های انسانی ما در عرصه مقاومت و بیداری اسلامی هستند و به همین جهت، اقدامات گسترده در این حوزه و با هدف تأمین نیازهای جوانان در کشور و استان خوزستان طراحی و به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با افزایش سرمایه گذاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی، برای رفع مشکلات مردمی و توسعه همه جانبه کشور تلاش خواهد کرد.