به گزارش خوزپرس به نقل از  “ورزش‌سه”،  سلطانی فر در بدو حضور خود در وزارت ورزش بهروز منتقمی سرپرست سابق پرسپولیس را به عنوان معاون منابع انسانی انتخاب کرده است. این در حالی است که انتظار می رود با توجه به برکناری وزیر قبلی و حضور وی دامنه تغییرات بیش ازاین باشد.
در حال حاضر افراد مختلفی در وزارتخانه چشم انتظار تصمیم گیری وزیر برای چند پست کلیدی هستند: معاونت ورزش قهرمانی، رئیس دفتر حوزه ریاستی، معاونت امور زنان، مدیریت عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و در نهایت پست کلیدی دبیرکل فدراسیون فوتبال که بنابر یک توافق نانوشته باید فرد مورد نظر وزیر ورزش باشد.
سلطانی فر بنابر گفته اطرافیان قصد تغییرات سریع و پرتعداد را ندارد و بنابراین باتوجه به وضعیت مناسب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جابجایی خاصی در سرخابی ها نخواهد داشت اگرچه با حضور فریده شجاعی همسر شادروان منصور پورحیدری اولین تغییر در هیات مدیره استقلال انجام می شود.
این اتفاق احتمالا در هیات مدیره پرسپولیس هم رخ خواهد داد تا سلطانی فر در پایان سال تصمیم بگیرد که قصد دارد با علی اکبر طاهری کار را ادامه بدهد یا نه. البته طاهری برای مدیریت در پرسپولیس با مانعی به نام بازنشستگی مواجه است و اگر عزم وزارتخانه و عدم استفاده از بازنشسته ها باشد او برای ادامه مدیریت در پرسپولیس منع قانونی خواهد داشت. با این حال عملکرد مثبت وی و شرایط مناسب تیم باعث شده فعلا دست به ترکیب مدیریتی پرسپولیس نخورد. اگرچه شایعات آنقدر داغ اند که خود طاهری مجبور به واکنش شد. جالب اینکه رضا افتخاری مدیرعامل استقلال که ناباورانه مدیریت این تیم را برعهده گرفت فعلا از تیررس تغییرات کاملا به دور است.
در دیگر پست فوتبالی، دبیرکل فدراسیون، همه در انتظار تصمیم وزیر برای ادامه کار با علیرضا اسدی یا پایان کار با او هستند. اسدی که به عنوان مهره وزیر قبلی به فدراسیون آمد پس از مدتی در با اهالی فدراسیون رابطه مناسبی برقرار کرد و از زیر بلیت محمود گودرزی خارج شد. با این حال فعلا شرایط و گمانه زنی ها خبر از تغییر او می دهند. اگرچه ممکن است از اسدی در پست دیگری استفاده شود.
موضوع ادامه کار یا تغییر در پست مهم معاونت ورزش قهرمانی هم مساله مهم دیگر حوزه وزارت است. اینکه نصرالله سجادی در سمت خود به فعالیت ادامه بدهد یا جای خود را به فرد جدیدی بدهد. لازم به ذکر است برای حضور در وزارتخانه با افرادی مثل محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون نیز صحبت هایی انجام گرفته اما توافقی به دست نیامده است.
وزیر ورزش که اولین دوره وزارت خود را تا خردادماه پیش خواهد برد در صورت ادامه کار دولت حسن روحانی دوره جدید خود را در تابستان سال آینده آغاز می کند و طبعا اگر قرار به تغییراتی در پست های کلیدی مدنظر او باشد، این اتفاق ها باید زودتر رخ بدهد تا آثار آن بیش از اتمام اولین دوره حضورش به منصه ظهور برسد.
روزهای سرنوشت سازی در وزارتخانه پیش روست و جامعه  ورزش و فوتبال ایران انتظار عقلانیت از وزیر جدید را دارند، وزیری که فعلا بی سروصدا و ساکت تحولات را زیرنظر گرفته است.