به گزارش خوزپرس از اهواز، آیت الله محسن حیدری صبح امروز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان و دوستداران محیط‌ زیست‌ استان اظهار کرد: ضرر رساندن به محیط‌ زیست گناهی بزرگ و ظلم به جامعه است، تقیه کردن در خصوص مسائل خوزستان، محیط ‌زیست و انتقال آب حرام است.

امام جمعه موقت افزود: ما دوستداران میراث فرهنگی وظیفه داریم مردم را نسبت به وضعیت بد محیط زیست استان آگاه کنیم. سکوت در برابر حق شیطنت است. ما جلوی پروژه های انتقال آب ازجمله پروژه کرخه را باید بگیریم.

وی ادامه داد: بحث محیط ‌زیست در افق تنگ مسائل سیاسی، قومی و جناحی نمی‌گنجد؛ در مسئله پاسداشت محیط‌زیست همه باید اتفاق‌نظر داشته باشیم، از آن جایی که استان ما نیاز به وحدت دارد، محیط‌ زیست می تواند یکی از محوری‌ترین محورهای همگرایی در استان باشد.

آیت الله حیدری با اشاره به خطبه های اخیرش درباره انتقال آب کرخه گفت: خبر داشتم که مدتی پیش جلسه‌ای محرمانه در تهران با حضور استاندار ۶ استان با هدف انتقال آب کرخه و ایجاد چهار سد در این استان‌ها برگزار شده و فقط استاندار و مدیرعامل سازمان آب و برق از این موضوع خبر داشتند. به همین دلیل در خطبه‌های نماز جمعه پرده از این قضایا برداشتم و هدف فرد و جناح خاصی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: بعد از احداث سد سیمره آورد رودخانه کرخه به ۶۰ درصد کاهش یافت، اما با اجرای این طرح جدید فقط ۱۰ درصد آورده آب کرخه برای شوش، حمیدیه دشت آزادگان و هویزه باقی خواهد ماند. اجرای این طرح موجب نابودی کشاورزی و هورالعظیم می شود. اجرای این طرح به مثابه تیر خلاص به کرخه است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: همه دولت‌ها در انتقال آب خوزستان شریک هستند و چون انتقال آب بیش ‌از حد مصوب در شورای عالی آب است، این آب غصبی است و ما با این موضوع مخالفت می‌کنیم.

وی در پایان، با اشاره به اینکه خوزستان گلوگاه اقتصادی کشور است، گفت: نخستین خطوط انتقال آب از خوزستان در زمان حکومت منحوس رضاخان پهلوی انجام شد که سیاست اشتباهی بود.