به گزارش پایگاه خبری خوزپرس، در روزهای گذشته خبری در خبرگزاری مهر درج شده مبنی بر اینکه استاندار خوزستان در همایش بخشداران و فرماندران بیان کرده که ((فرمانداران به هیچ وجه در امور شوراها دخالت نکند))، این خبر مورد توجه و تقدیر شوراها و نقد افرادی خاص قرار گرفت که رئیس شورای اسلامی استان خوزستان در مقاله کوتاه از استاندار خوزستان در حمایت از شوراها تقدیر و تشکر کرد.

با سلام و احترام به خبرنگاران عزیز که شبانه روزی و بدون مزد و منت رسالت بزرگ خبر رسانی را به عهده دارند.

جا دارد از صحبت‌های دکتر شریعتی استاندار محترم در خصوص اجرای قانون اساسی در واگذاری مدیریت شهری به شوراهای اسلامی سپاسگزاری کنم.
ایشان متن قانون را بازگو کردند.
واگذاری قدرت به مردم و نمایندگان مردم در واقع حرکت به سوی دموکراسی و جلوگیری از ایجاد دیکتاتوری و خودرایی است.
در ایات قران کریم و روایات پیامبر و ائمه اطهار ع سفارش زیادی به شوری و همفکری شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز اصل‌های بسیاری به شورا و واگذاری قدرت و احترام به رأی مردم پرداخته است.
به‌طور مثال در اصل هفتم قانون اساسی آمده است؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا از ارکان اصلی تصمیمی گیری و اداره امور کشورند
در کشورهای توسعه یافته نیز شهردار منتخب شوراها بوده که تمام امور شهر را به عهده دارد.
به‌طور مثال در ساخت یک خانه تمام کارها و استعلام‌ها از شروع ساخت تا اتمام و همچنین اشتراک‌های آب و فاضلاب، گاز، برق، تلفن و… به عهده شهرداری بوده و مدیریت یکپارچه باعث آسانی در کار مردم و راحتی و آسایش آنها شده است
روح دموکراسی شوراها ایجاب می‌کند رأی و نظرهای مختلفی در شورا وجود داشته باشد که بعضاً منجر به تقابل هم می‌شود و در نهایت رأی گیری و رأی اکثریت مورد تصویب و اجرا قرار می‌گیرد.

در این فرصت و مقاله کوتاه قصد ندارم شوراها را مبرا از کوتاهی یا خطا بدانم ولی قطعاً جامعه ۷۲۰۰ نفری شوراهای اسلامی و دهیاران بی مزد و منت روستا که شبانه روزی همه زندگی خود را وقف مردم خود کرده‌اند یا بیش از ۷۰۰ نفر شورای شهر و شهردارانی که دلسوز و دوستدار شهر خود بوده و سنگ صبور مردم هستند اینک مرحله طفولیت خود را گذرانده و به جوانی رشید تبدیل شده که آمادگی پذیرش وظایف مهم و خطیرتری را دارد و صد البته هیچ وقت خود را بی نیاز از راهنمایی و ارشاد مدیران و با تجربه‌ها ندانسته است.
خیلی از دوستان اصرار داشتند جواب متنی را که آقای دکتر شریعتی را به دلیل درخواست واگذاری مدیریت یکپارچه شهری به شوراها و مردم، یک شعار گرا و جوانی خام دانسته و البته شوراها را به عنوان نمایندگان مردم از توهین بی نصیب نگذاشته است بدهم و می‌پرسیدند مگر کسی با ریش پروفسوری گذاشتن و یک دوره کاندید مجلس شدن علامه دهر می‌شود تا ساحت مقدس خبرنگاری را زیر پا نهد، دهان را بگشاید و به جامعه هشت هزار نفری شورایی استان و صد البته منتخبین مردم توهین کند؟
اعتقاد بنده این است بجای جواب دادن به این نوشته‌ها باید به جستجوی قلم به دستانی بود که برای صلاح می‌نویسند و دنبال دموکراسی هستند نه کسانی که به دلیل عدم اعتماد و رأی مردم از مردم کینه دارند و منافعشان در تضعیف دمکراسی رقم می‌خورد.
باید دنبال اصلاح قوانین بود تا شرایط بیشتری برای کاندید شورا شدن گذاشته شود در نتیجه افراد قوی‌تری به شوراها وارد شود و مردم نیز باید با چشمی بازتر افراد را انتخاب کنند نه اینکه به خاطر خطای عده‌ای معدود از شوراها اصل رأی مردم و دموکراسی را زیر سؤال برد.
در آخر از همکاری خوب و صمیمانه اکثریت فرمانداران و بخشداران با شوراهای اسلامی، دهیاران و شهرداران (به‌عنوان بازوهای اجرایی و نظارتی خود) سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم مردم خوزستان در کنار دکتر شریعتی و دیگر دلسوزان این مرز و بوم کهن و مظلوم به آنچه حق واقعی خود هست برسند.

برادر کوچک شما خادم مردم
سید رضا موسوی
رییس شورای اسلامی استان خوزستان
مهرماه ۱۳۹۵