به گزارش خوزپرس به نقل از تسنیم، حمیدرضا عراقی ظهر امروز در بازدید و افتتاح طرح گازرسانی شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک در مسجد صاحب الزمان این شهر اظهار داشت: از سال گذشته در ۵ هزار روستا و شهر اجرای پروژه گازرسانی آغاز شده که ۲ هزار و ۸۰۰ مورد آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده و این خدمات در طول ۵۰ سال فعالیت شرکت گاز بی‌سابقه بوده است.

وی افزود:  امسال نیز عملیات گاز‌رسانی به ۲ هزار و ۸۰۰ شهر و روستای جدید در دستور کار قرار گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: تا پایان امسال ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه گازرسانی در ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و شهر  افتتاح می‌شود و پایان سال آینده، ۹۵ درصد از روستاها و شهرهای کشور از خدمات شرکت گاز برخور‌دار می‌شوند.

وی گفت:  در حال حاضر ۷۰ درصد سبد انرژی را گاز طبیعی داراست و بیش از یک هزار روستا گازرسانی شده‌اند، همچنین ۹۵ درصد شهرها و ۷۰ درصد روستاها از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که این آمار تا پایان سال ۹۶ در روستاها به ۹۵ درصد می‌رسد.

عراقی بیان کرد: مردم اندیمشک به عنوان پشتیبان انقلاب در هشت سال دفاع مقدس، شایسته توسعه خدمات هستند به همین دلیل در این زمینه اجرای طرح گازرسانی به مناطق مختلف این شهرستان در دستور کار قرار گرفته شد.

وی افزود: در حالی که برخی کشورهای منطقه درگیر جنگ هستند، ایران اسلامی با اقتدار و امنیت حاکم به پیش می‌رود و این امنیت در ایران اسلامی در زمینه انرژی  نیز به خوبی حاکم است.

مدیر‌عامل شرکت گاز ایران اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه گازرسانی به چهار منطقه کشور در دستور کار است که این پروژه‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند که پروژه گازرسانی شهرهای نائین، خور و بیابانک اصفهان در آینده کلنگ‌زنی می‌شود.