به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خوزستان با بیان اینکه در زمستان اخیر شاهد بارندگی خوبی بودیم و دریاچه سدها پر شد، اظهار داشت: ولی با این حال هنوز سازمان آب و برق و مدیر آن اجازه کشاورزی را به برخی از کشاورزان خوزستانی ندادند و اعلام کردند، آب نداریم.

وی با بیان اینکه در بحث شیلات و پرورش ماهی هم تذکر داده شده که آب نداریم، گفت: در کشاورزی زمین‌های آماده کشت زیادی وجود دارد که یا سازمان آب و برق اجازه برداشت آب نمی‌دهد و یا پول زیادی را در برابر آن طلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید بر این موضوع که در مسئله آب خوزستان نباید اینگونه برخورد شود، عنوان کرد: آب مهریه حضرت فاطمه زهرا(س) بود و ایشان هم به شیعیان علاقه زیادی دارند. نباید اینقدر کار را بر مردم خوزستان که شیفته اهل بیت(ع) هستند، سخت کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات آب در پایی دست خوزستان و به ویژه شادگان بیان کرد: قرار بود ۱۰ سال پیش یک شرکت فولاد برای شادگانی‌ها بسازند که اکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است. غیر از کشاورزی، تالاب و نخیلات مگر در شادگان چه کار و صنعت دیگری وجود دارد؟

وی با بیان اینکه در سالی که بارندگی خوب بود ما شاهد این معضلات و سختی‌ها هستیم، عنوان کرد: ما اکنون با این بحران‌ها مواجه هستیم و خیلی عجیب است که از زبان برخی از مشاهیر می‌شنویم که این آب باید منتقل شود.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه بنا ندارم به عنوان یک فرد جواب این شخص را بدهم، تصریح کرد: از زبان مردم خوزستان می‌گویم که فرد فرد زن و مرد خوزستانی اجازه انتقال یک قطره از آب‌های خوزستان را نخواهند داد.

نظام‌نامه جامع پرداخت حقوق‌ها نوشته شود

وی با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: این حقوق‌ها نا متعارف است و خوشبختانه این مسئله برای مردم آشکار شد. آیت الله جزایری با مطرح کردن این پرسش که چطور شد، برخی از مدیران این حقوق‌ها را برای خود تعریف کردند، عنوان کرد: بعد از آشکار شدن این پرونده مشخص شد که شاید بیش از یک هزار نفر از مدیران ارشد این حقوق را دریافت می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه وزرا و نمایندگان از این حقوق‌ها برای خود جایز نمی‌دانستند و بیشتر این حقوق‌ها مربوط به مراکز اقتصادی کشور مانند بانک‌ها و بیمه‌ها بود. این مسئله تبعیض است و خدا را شاکریم که این مسئله کشف شد.

آیت الله جزایری بیان کرد: معلوم شد که نظام‌نامه جامع و دقیقی درباره پرداخت حقوق در کشور وجود نداشته که حداقل‌ها، ارتقا و حداکثر حقوق چه میزان است. پیشنهاد بنده این است که دستگاه‌ها نظام نامه دقیق برای پرداخت حقوق مشخص شود که دیگر این انحرافات مشاهده نشود.

با اشاره به سالروز به عملیات مرصاد اظهار داشت: ارتش بعث پس از پذیرش قطعنامه توسط ایران به خوزستان حمله کرد. هدف از این حمله غافلگیر کننده این بود که همه توجه‎ها به خوزستان منعطف شود و پس از آن منافقین از سوی کرمانشاه به کشور حمله کنند و پس از تصرف این استان به همدان یورش ببرند و کم کم تهران را تصرف کنند ولی خوشبختانه با عزیمت نیروهایی از خوزستان و هماهنگی نیروهای نظامی، نیروهای منافقین در دشت حسن آباد زمین گیر شدند و آنجا به گورستانی برای آنها تبدیل شد.