به گزارش خوزپرس از دزفول، عظیم سرافراز با تایید تصویب نرخ جدید کرایه های تاکسی و خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر دزفول در سال ۹۵ از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر افزود:این افزایش نسبت به پارسال بین ۱۵ تا ۱۷ درصد می باشد.
وی افزود:بر اساس نرخ جدید کرایه تاکسی از مبدا چهار راه شریعتی تا میدان آزادی (مثلث ) از پنج هزار ریال به شش هزار ریال و از چهار راه شریعتی تا میدان وحدت (حاج مرادی) از شش هزار به هفت هزار ریال افزایش یافت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول نرخ کرایه تاکسی از میدان امام خمینی (ره) تا ندامتگاه فجر در ابتدای جاده گتوند را ۱۳ هزار ریال عنوان کرد و گفت:کرایه قبلی این مسیر ۱۱ هزار ریال بوده است.
وی از افزایش کرایه اتوبوس های شهری خبر داد و افزود:نرخ کرایه اتوبوس های خصوصی مهرشهر با ۱۷ کیلومتر مسیر رفت و برگشت از پنج هزار ریال به شش هزار ریال افزایش یافته و نرخ کرایه اتوبوس از خیابان مطهری با هفت کیلومتر مسیر رفت و برگشت از سه هزار و ۵۰۰ ریال به چهار هزار و ۲۰۰ ریال افزایش یافته است.
وی گفت:کرایه سرویس مدارس نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه در سال تحصیلی آینده از فعالیت تاکسی های فرسوده برای سرویس مدارس جلوگیری می شود تا خدمات رسانی به دانش آموزان به بهترین نحو انجام شود.
سرافراز درخصوص استفاده از کولر در ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی دزفول نیز گفت: افزایش کرایه ها بر اساس استفاده از کولر اتوبوس و تاکسی انجام شده و رانندگان اتوبوس و تاکسی موظف به روشن کردن کولر هنگام جابجایی مسافر هستند.
وی دلیل خاموش بودن کولر در اتوبوس های واحد را ناشی از فرسودگی آنها عنوان کرد و افزود:بسیاری از اتوبوس های شرکت واحد و بخش خصوصی در دزفول فرسوده هستند و امکان استفاده از کولر در آنها وجود ندارد که با پیگیری انجام شده ۲۰ میلیارد ریال برای جایگزینی و خرید اتوبوس های جدید با ۳۰ نفر ظرفیت اختصاص داده شده که بزودی خریداری و به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت:طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده دزفول نیز در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته و تعدادی از تاکسی ها نیز موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده شده اند که در این راستا و به منظور تشویق رانندگان به جایگزینی تاکسی های فرسوده امتیازاتی نیز به آنها داده می شود.
تعداد ۵۸ دستگاه اتوبوس خصوصی و ۲۴ اتوبوس دولتی در سازمان اتوبوسرانی شهرداری دزفول فعالیت می کنند.
شهر دزفول با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت نیازمند ارتقای خدمات شهری و بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی است.
خرابی کولر اتوبوس های واحد در هوای گرم و طاقت فرسای دزفول نارضایتی شهروندان را موجب شده است.
بسیاری از رانندگان تاکسی در دزفول نیز به بهانه های مختلف از روشن کردن کولر خودرو برای مسافران خودداری می کنند.